مدیرعامل بنیاد فرهنگی طهورا:

مدیرعامل بنیاد فرهنگی طهورای گنبدکاووس با اشاره به نقش مهم و اساسی سازمانهای مردم نهاد در مدیریت و توسعه کشور، گفت: بنیاد فرهنگی طهورا 3 موسسه مردم نهاد را به همین منظور راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی 3 موسسه در زیر مجموعه بنیاد فرهنگی طهورا/ سازمان‌های مردم نهاد کمک‌کار دولت خواهند بود

به گزارش گلستان24؛ با اشاره به نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت و توسعه کشورهای پیشرفته دنیا، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی پیشرفت کشورها و اصولا شاخصه توسعه یافتگی میزان نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت کشور است که در هر جامعه‌ای که این نقش پررنگ‌تر بوده، بدون تردید آن کشور با توسعه و رشدی مضاعف روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد از بطن مردم بوده و با هدفی غیرمادی و بر اساس انگیزش‌های درونی فعالیت می‌کنند، افزود: از این رو کمتر می‌توان انحراف از مسیر، کم‌کاری، سنبل‌کاری و یا پاس‌کاری در حوزه وظیفه‌مندی را در سازمان‌های مردم نهاد و موسسات فرهنگی مردمی مشاهده کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی طهورای گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنیاد فرهنگی طهورا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس به منظور ساماندهی به مجموعه حرکت‌های خودجوش جوانان در این شهرستان شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در گام اول نیازهای شهرستان به صورت کلان و در حوزه‌های راهبردی را احصا کرده و پس از نشست با بزرگان و مسوولان شهرستان نسبت به تطبیق آنها با مسیر حرکتی موجود تصمیات ثانویه اتخاذ شد.

باقریان با بیان اینکه بنیاد فرهنگی طهورا به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد مستقل و غیردولتی بر مبنای فرامین رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های خود را ریل‌گذاری کرده است، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم با احصای کلیدواژه‌های مهم و دارای فراوانی بیشتر رهبر فرزانه انقلاب حوزه فعالیت‌های این بنیاد را مشخص و ساماندهی کنیم.

وی از راه‌اندازی سه موسسه متناسب با نیازسنجی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده در بنیاد خبر داد و گفت: این سه موسسه مردم‌نهاد دیگر با محوریت بنیاد فرهنگی طهور و به صورت غیررسمی در قالب معاونت‌های این بنیاد به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی طهورای گنبدکاووس موسسات جهادی، محیط زیست و رسانه‌ای را فاز نخست راه‌اندازی مووسات مورد نیاز برای فعالیت فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: موسسه جهادی آبادگران نصیر با محوریت عمران و آبادانی، موسسه بوم یاوران گنبدکاووس با محوریت حفظ متابع زیست محیطی و موسسه رسانه‌ای جرجان با هدف استفاده از ظرفیت رسانه اقدام اصلی بنیاد در فاز اول گسترش حوزه فعالیت‌ها بوده است که در فاز بعدی چندین موسسه دیگر توسط گروه‌های مردمی متفاوت بر اساس پیشنهاد این بنیاد تشکیل خواهد شد.

باقریان با تقدیر از همکاری و همیاری مدیران ارشد شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری از جمله فرماندار ویژه و معاون سیاسی وی اضافه کرد: کمک به توسعه سازمان‌های مردم برای کمک به رشد و پیشرفت شهرستان یکی از رسالت‌هایی است که مجموعه مدیران شهرستان و مدیران اداره کل اجتماعی استان با درک درستی از آن بر اجرای آن اصرار داشته و آن را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار