با روستای تلور به عنوان چهارمین روستای استان گلستان از سمت غرب بیشتر آشنا شوید.

با "روستای تلور" استان گلستان آشنا شوید + عکس

روستای تلور از توابع شهرستان بندرگز در استان گلستان می باشد و از جنوب با جنگل های سرسبز و رشته کوههای البرز و کوههای جهان مورا و از شمال با دریا و خلیج گرگان محدود می گردد .

به گزارش گلستان 24، این روستا از طرف شرق به بخش نوکنده و از طرف غرب با شهرستان گلوگاه در استان مازندران همسایه است .

نزدیکترین شهرها از سمت غرب، شهرگلوگاه و از سمت شرق شهرستان بندرگز بوده و فاصله آن از مرکز استان گلستان (شهر گرگان ) 50 کیلومتر و از مرکز استان مازندران(شهرساری)80کیلومتراست.

خط آهن تهران شمال از فاصله 3 کیلومتری شمال این روستا عبور کرده و نزدیکترین ایستگاه راه آهن در فاصله حدوداٌ 5کیلومتری در شهرستان بندرگز قراردارد.

این روستا نیز در فاصله 1 کیلومتری جاده سراسری و بین المللی شمال کشور واقع شده است که همه روزه شاهد تردد وسایل نقلیه از این خط سراسری میباشیم.

122132

علاوه بر جاده بین المللی که در بالا ذکر گردید جاده ای دیگر در قسمت جنوبی روستا که در حدود 1 کیلومتری روستا قرار دارد و به جاده شاه عباسی معروف بوده به  این عنوان در گذشته شاهراهی جهت ارتباط ایالات استرآباد(گرگان)به مازندران و مرکز ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بعنوان اولین راه ارتباطی بین شهر های منطقه شمال در زمان شاه عباس اول ساخته شده است که هم اکنون نیز بعنوان راه ارتباطی شهرها و روستاهای کوهپایه و جاده بین مزارع مورد استفاده قرار می گیرد.

0987678

این روستا از 350 خانوار و 1350 نفر جمعیت دارد که شغل اصلی اهالی روستا، کشاورزی و دامداری می باشد.

محصولات کشاورزی این روستا شامل، مرکبات پنبه ، گندم ، دانه های روغنی (شامل سویا ، کلزا،ذرت) و سیفیجات (خیار ، گوجه وغیره)و سبزیجات و سایر میوه های فصلی است .

این روستا از دیر باز دارای استعداد های انسانی خاصی بوده است و مردم این دیار در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با تقدیم 21 شهید گلگون کفن و 65 جانباز و 1 آزاده پیرو آرمان ها ی انقلاب و رهبر عظیم الشان انقلاب و ولایتی بوده است .

دین اهالی روستای تلور ، اسلام ، و مذهب آنها شیعه اثنی عشری است.

03934693206170866517

این روستا از طایفه های صفاری، کاویانی، منوچهری، خادمی تشکیل شده است.

69925114250757510754

گفتنی است این روستا به عنوان یکی از روستاهای زیبای استان گلستان میباشد که در کنار روستای لیوان غربی، کهنه کلباد و لیوان شرقی پیشرفت های خوبی را در زمینه های گوناگون داشته است. /کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار