رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون در کمیته کارشناسی شورای عالی مناطق آزاد کشور تصویب شد.

استان گلستان به مناطق آزاد کشور پیوست

به گزارش گلستان 24، "حسینقلی قوانلو" با تایید این خبر گفت: در جلسه کارگروه اصلی مناطق آزاد کشور که با حضور معاونان و نماینده‌های وزارتخانه‌های عضو شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون استان گلستان با اکثریت آراء تصویب شد.
وی افزود: پس از سفر رئیس جمهور به استان گلستان طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر به استان در دستور کار قرار گرفت و با رایزنی‌های فراوان در چند ماه اخیر و تهیه کتابچه و گزارشات مکتوب الزامات منطقه آزاد و با ارائه طرح توجیهی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه و مذاکرات حضوری با اعضای این کمیته، این طرح به تصویب رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه مهم‌ترین مرحله ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون تصویب در این کمیته است، تصریح کرد: شورای عالی مناطق آزاد در چند روز آینده این طرح را جمع‌بندی کرده و برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌کند.
قوانلو اظهار امیدواری کرد که این طرح هر چه زودتر در دولت تصویب و به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
وی ایجاد منطقه آزاد را یکی از اهداف بزرگ همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی با کشورهای همسایه و آسیای میانه دانست و افزود: استان گلستان با وجود ویژگی‌های منحصربه فرد مانند وجود زمین فراوان، آب، برق و گاز شرایط لازم را برای ساخت منطقه آزاد دارا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان گلستان با توجه به وجود منابع غنی صنعتی در قزاقستان و وجود راه آهن بین‌المللی که می‌تواند این منابع معدنی را به استان گلستان انتقال دهد، بر اهتمام ویژه مناطق آزاد در تسریع شکل‌گیری این منطقه و احداث شهر متالوژی و ساخت صنایع بزرگ اشتغال‌زا در استان گلستان تاکید کرد.
وی افزود: این منطقه آزاد به وسعت 50 هزار هکتار از مناطق شمال شرق داشلی‌برون آغاز و تا بندر خواجه نفس ادامه دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اگر این موضوع محقق شود شاهد توسعه استان گلستان از مراوه‌تپه تا گنبدکاووس، گمیشان و بندرترکمن هستیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار