استفاده از طب سنتی می تواند تاثیر بالایی بر سلامت مردم کشور داشته باشد که علی رغم توصیه برخی از دانشمندان هنوز به میزان کافی به این مسئله توجه نشده است.

طب سنتی جایگزینی مناسب برای دارو های شیمیایی

به گزارش گلستان24؛مسائل بهداشتی و درمانی یکی از مهمترین دغدغه های مردم می باشد چرا که این موضوع نقش حیاتی در زندگی انسان دارد که اگر مختل شود ممکن است زندگی انسان ها را به پایان برساند.

این روزها داروهای شیمیایی با این که ضرر های زیادی در دراز مدت بر روی بدن انسان ها دارند به علت اثرپذیری بالا مورد استقبال انسان ها هستند.

کشور ایران نیز از جمله کشور های مصرف کننده دارو های شیمیایی می باشد که حتی در بعضی از مواقع سرانه مصرف دارو در کشور بالاتر از نرخ استانداردجهانی می باشد.

داروهای طبیعی در کنار دارو های شیمیایی نیز از خواص دارویی بالایی برخوردار می باشند که اگر متخصصین ایرانی بصورت جدی به این نوع داروها توجه کنند، و آنها را در برنامه ی درمانی مردم جای دهند می شود از خیلی از مشلات در دراز مدت جلو گیری کرد.

طب سنتی که پیشینه ای قدیمی در کشور ما دارد و بسیاری از دانشمندان ایرانی در مورد آن به نتایج بالایی رسیده اند، هم اکنون در اختیار بیشتر کشور های پیشرفته  می باشد و این کشور ها با توجه به مطالب طب سنتی اسلامی بیماران خود را درمان می کنند.

از خاصیت های طب سنتی می توان به عدم آسیب رسانی به بدن و افزایش ایمنی بدن انسان در مقابله با بیماری ها اشاره کرد که این موضوع طب سنتی را در مقابله با داروهای شیمیایی در سطح بالاتری قرار می دهد.

طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است.

اصول طبابت در این آثار طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار