متخصص طب سنتی گفت: تخم شربتی حاوی کلسیم است اما اگر فردی زخم معده داشته باشد این کلسیم جذب نمی‌شود.

فواید مصرف تخم شربتی

به گزارش گلستان 24، نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که «آیا از لحاظ طب سنتی خواب بعدازظهر توصیه می‌شود یا خیر»، گفت: خواب بعدازظهر بیماری‌زاست مخصوصاً اگر بلافاصله بعد از غذا باشد که در این حالت حکمای طب سنتی می‌گویند این خواب می‌تواند موجب انسداد عروق و سکته شود.

تخم شربتی

وی افزود: طب سنتی به خواب قیلوله توصیه می‌کند، این خواب یک ساعت قبل از نماز ظهر برای تجدید قوای بدن صورت می گیرد. همچنین در طب سنتی توصیه شده که در فصول گرم افراد در بعدازظهر یک استراحت کوتاه داشته باشند.

این متخصص طب سنتی، گفت: اگر چه در طب سنتی خواب بعدازظهر توصیه نمی‌شود، اما این خواب در ماه رمضان به دلیل اینکه برای تجدید قوا صورت می‌گیرد و در حقیقت یک نوع استراحت است و فرد به خواب عمیق نمی‌رود و همچنین معده فرد خالی است توصیه می‌شود.

مسعودی در پاسخ به این سؤال که آیا «تخم شربتی حاوی کلسیم است و می‌توان در مواقعی که فرد از کمبود کلسیم رنج می‌برد برای درمان استفاده کرد«، گفت: تخم شربتی حاوی کلسیم است اما اگر فردی زخم معده داشته باشد این کلسیم جذب نمی‌شود.

وی گفت: تخم شربتی اگر به عنوان یک نوشیدنی هرازگاهی مصرف شود ایرادی ندارد اما اگر به حکم دارو و برای تأمین کلسیم بدن مصرف می‌شود در صورتی که فرد احساس ضعف و سنگینی سر معده می‌کند باید از مصرف آن پرهیز کند.

 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار