مدیر سابق حوزه علمیه منتظریه:

مدیر سابق حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس با اشاره به علاقه بسیار زیاد امام جمعه فقید گنبدکاووس به روحانیون و حوزه‌های علمیه، گفت: حجت‌الاسلام سبحانی پدری شفیق برای طلاب بود.

حجت‌الاسلام سبحانی پدری شفیق برای طلاب بود/ تا ابد مدیون مرحوم سبحانی هستیم

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی‌فر در گنبدکاووس با عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی امام جمعه فقید شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: رحلت این عالم ربانی و مرد دین و ایمان برای همه مردم به ویژه جامعه روحانیت بسیار دردناک و غم‌بار بود.

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه هر کس برای خدا علم بیاموزد و به آن عمل کرده و به دیگران نیز یاد دهد در ملکوت آسمان او را بزرگ می‌خوانند، افزود: یکی از بزرگترین ویژگی های بارز و زرین زندگانی حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی که ایشان را از مصادیق این روایت شریف قرار می‌دهد ارتباط هیشگی و بدون وقفه وی با طلاب، روحانیون و علما بود که نمونه آن حضور همیشگی و ارتباط تنگاتنگ با حوزه علمیه منتظریه است.

مدیر سابق حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس با تاکید بر علاقه بسیار ایشان به تدریس علوم دینی و همچنین انس وضف ناشدنی ایشان به طلاب، خاطرنشان کرد: این ارتباط قوی و صمیمانه به نحوی بود که طلاب و روحانیون جوان همواره حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی را پدری شفیق و دلسوز برای خود می‌دانستند.

ابراهیمی‌فر با اشاره به اینکه مرحوم سبحانی در طول تمام مدت حضورشان در مسند امامت جمعه شهرستان گنبدکاووس به جز این چند وقت که بیماری ایشان شدت گرفته بود همواره به تدریس در حوزه علمیه منتظریه مشغول بودند، گفت: با وجود همه مشغله‌ها و فراز و نشیب‌های بسیار متعددی که در مسیر اجرای رسالت‌های خود در مسند امامت جمعه داشتند همواره انسانی منظم بوده و به هنگام در کلاس‌ها حاضر می‌شدند.

وی با بیان اینکه ایشان از منزل و دفتر کار خود برای حضور در حوزه علمیه عموما پیاده مسیر را طی می‌کردند، ادامه داد: ایشان این مسیر برای علم‌اندوزی و آموختن علم را مقدس دانسته و معتقد بودند که این گام‌ها برای ایشان ثواب اخروی خواهد بود که نشان از عمق اعتقاد ایشان به اهمیت علم و همچنین علاقه به طلاب و حوزه علمیه دارد.

مدیر سابق حوزه علمیه منتظریه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی علاوه بر اینکه شاگردان خود را از معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سیراب می‌کرد نمونه کاملی از عمل کنندگان به این معارف بود، تصریح کرد: محبت‌های پدرانه ایشان تا ابد ما را منت‌دار خود کرده و فقدان آن عزیز سفر کرده ما را تا آخر عمر در فراقش محزون خواهد ساخت.

گفتنی است مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین سبحانی امام جمعه فقید شهرستان گنبدکاووس که از سال 1346 در جریان مبارزات انقلابی در کنار رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کرد در سال 1372 به عنوان امام جمعه گنبدکاووس منصوب شد و پس از 23 سال خدمت به مردم این شهرستان در مردادماه سال 1395 به علت کسالت و بیماری خدمتگزاری در این مسند را به حجت‌الاسلام محمود ترابی واگذار کرد.

وی در بامداد سوم آذر سال جاری به علت بیماری شدید تنفسی و ریوی در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس جان به جان آفرین تسلیم کرد و به جمع یاران و همرزمان شهید و انقلابی‌اش پیوست.

انتهای پیام/

منبع : گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار