یکی از کارگرن معدن زمستان یورت ادعا کرده که هیچ حقوق و مزایایی توسط شرکت دریافت نکرده است،که اسناد موجود این موضوع را رد می کند.

سخنان کارگر معدن زمستان یورت تکذیب شد+اسناد

به گزارش گلستان24؛اخیرا مطلبی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است مبنی بر درد و دل های یکی از کارگران معدن زمستان یورت است که از حال ناخوش این روز هایش می گوید، ولی طبق اسناد انگار حقیقت چیز دیگری است.

این فرد که با نام  رسول عیخانی در حاشیه سخنرانی زیبا کلام دردانشگاه صنعتی اصفهان اذعان داشته است،حقوقی حدودا 800 هزار تومان دریافت می کرده وحدود 12 ماه هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده است.

شرح گفته های این فرد به شرح زیر است:


با ۸۰۰ تومان حقوق کارگری. ۱۲ ماه حقوق ما را ندادند/ بچه من به خاطر این که کفش نداشت، یک هفته مدرسه نرفت، از مدرسه بیرونش کردند❗️

بخشی از سخنان "رسول علی‌خانی" کارگر معدن زمستانه یورت، در حاشیه سخنرانی دکتر سعید زیباکلام به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان

وضع ما از سال ۹۰ خیلی افتضاح شد. این *صندلی*ها نمی‌گذارد که واقعیت‌ها پخش شود، از صدا و سیما گفته شود.

شما نمی‌دانید ما چگونه زندگی می‌کنیم، با ۸۰۰ تومان حقوق کارگری. ۱۲ ماه حقوق ما را ندادند. بچه من به خاطره این که کفش نداشت، یک هفته مدرسه نرفت، از مدرسه بیرونش کردند.

 ما حتی پول نان نداشتیم، شما باورتان نمیشه چون ما با شما فاصله‌مان خیلی هست. این ۸۰۰ تومان حقوق را وقتی به ما ۱۲ ماه ندادند، ما چه بخوریم؟ ما یک‌شنبه بازار داریم، غروب‌ها می‌ریم آخر وقت، میوه‌های آشغال که مانده، می‌خریم، میاریم، خانم‌هامان یک هفته با آن سر می‌کنند.

 کجای اسلام این رو گفته؟ کجای قانون این را می‌گوید؟ اسلام اینه؟ کارگر در سخت‌ترین جا کار کند با ۸۰۰ تومان. حقوق نان خوردن پیدا نکند و دوازده ماه حقوقش را ندهند؟ دوازده ماه به ما حقوق ندادند، ما خانم‌هامان را بردیم فرمانداری، شاید در رسانه‌ها دیدید. مگر ایران هشت سال به خاطر ناموس جنگ نکرد؟ چرا ما ناموس‌هایمان را بردیم در خیابان نشستند؟ به‌خاطر این که یک‌سال حقوق ندادند. 

متاسفانه هیچ کسی پیگیر نشد تا ۴۳ نفر از عزیزانمان را از دست دادیم بعد مسئولان متوجه شدند... بعد آمدند به خاطر رای آمدند، به خاطر انتخابات آمدند... اون ۴۳ نفر را کشتند، نمردند، ۲ میلیون پول هزینه می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. دوباره همان نفرات قبل را گذاشتند مسئول، خانواده‌هایی که فهمیدند من میام اینجا، بهم گفتند که بگو چرا مسئولین معدن را عوض نکردند؟ این کار را که می‌توانستند بکنند. 

فرماندار شهر ما یک معلم ابتدایی هست، چون با استاندار رفیق هست گذاشتنش فرماندار... ما چون بچه فقیریم، هیچ شغلی از دستمان بر نمی‌آید، بی‌سوادیم، مجبوریم که در معدن کار کنیم. دوازده ماه به ما حقوق نمی‌دهند فقط هر کسی روز جمعه بیاید، بهش پول نقد می‌دهند! کارگر مجبور می‌شد روز جمعه بره چون پول نداشت.

ولی طبق برخی از اسناد که برای ما ارسال شده این فردنصرالله علیخانی نام دارد و وی کارگر معدن زمستان یورت شرقی است نه یورت غربی که این خود با صحبت های این فرد نتاقص دارد.

طبق این اسناد تمام حقوق و مزایای این فرد به طور کامل پرداخت شده است و طبق امضای وی، این فرد دیگر هیچ حق و حقوق ناگرفته ای ندارد.

این فرد حقوقی بالای 1 میلیون تومان دریافت می کرده و موضوع معوقه ی حقوق برای سال های 94 و95 بوده است که در همان سال تمام حقوق و مزایا پرداخت شده است.

photo_2017-12-12_06-14-56

photo_2017-12-12_06-15-02

انتهای پیام/گزارش از ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار