آزاده دنکوب در گفت وگو با خبرنگار گلستان 24 بیان کرد: بازی کردن کودکان ،نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آن ها در بزرگسالی دارد.

مهم ترین عامل بروز خلاقیت کودکان / نیاز اساسی در مراحل رشد کودک بازی کردن است

به گزارش گلستان24؛معاون پرورشی دبیرستان سما،افزود: نباید بازی را فقط یک سرگرمی برای کودکان به حساب آورد .بلکه دارای کارکرد های متعددی در تربیت فرزندان است. و هر کارکرد به یک جنبه از زندگی کودک مربوط می شود که موجب آمادگی برای ورود به دوران بزرگسالی می شود .

دنکوب تصریح کرد:اگر در دوران کودکی خوب بازی نکنند. از رشد ذهنی خوبی برخوردار نمی شوند.و در دوران بزرگسالی نمی توانند به خوبی تعلیم ببینند.

طلبه سطح تفسیر ،خاطرنشان کرد:والدین با مشارکت در بازی به رابطه خود و فرزندشان استحکام بدهند. 

وی با اشاره به سیره امام صادق (ع) در این باره گفت:امام صادق در بازی با فرزندان شان،گاه نقش معلم و گاه نقش دانش آموز داشتند. و در این حین،مسائل تربیتی و اعتقادی را به فرزندان خود آموزش می دادند.

مدرس دروس قرآن و تفکر ،با تاکید به تاثیر مستقیم بازی در بروز خلاقیت کودک،خاطر نشان کرد: خلاقیت زمانی در بازی به منصه ظهور می رسد که کودک در انواع بازی ها خود را سهیم بداند،کودک در بازی کشف می کند،راه حل پیدا می کند. و این در تربیت و شخصیت وی تاثیر به سزایی دارد.

معاون پرورشی دبیرستان سما ،در رابطه با علت خستگی زودهنگام کودک از اسباب بازی هایش گفت :بچه ها ، تنوع طلب هستند و نباید همه اسباب بازی ها یکجا و همیشه در دسترس کودک قرار گیرد.

بلکه، هر چند وقت یکبار،یک نوع وسیله بازی در اختیار کودک گذاشته شود و پس از مدتی ان را پنهان کرده و وسیله دیگر جایگزین کرد،بازی های طبیعی، بیشتر از بازی های مصنوعی مورد استقبال هستند.

دنکوب به دلایل استقبال کودکان از بازی های طبیعی پرداخت و گفت : در بازی طبیعی، کودکان بهتر می توانند انرژی هایشان را تخلیه کنند و هیجان بیشتری دارند.در نتیجه استقبال بهتری می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار