اهدای خون از سوی 46 هزار گلستانی، تحویل 21 پروژه آموزشی خیرین در سال جاری، انجام بیش از یک هزار و 600 بازدید نظارتی، مصرف 23 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروزی و عضویت 7 ورزشکار گلستانی در تیم ملی کشتی آلیش از جمله اخبار روز یکشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

اخبار کوتاه از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل انتقال خون گلستان اعلام کرد: ﺳﺎل گذشته ﺑﯿﺶ از 54 هﺰار ﮔﻠﺴﺘﺎنی ﺑﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎهﮫﺎی اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮن اﺳﺘﺎن ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﺮدند که از این تعداد 46 هﺰار و 978 ﻧﻔﺮ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ اهﺪای خون ﺷﺪﻧﺪ. 

دﮐﺘﺮ میرمحمدعلیﺣﺴﯿﻨﯽ ﮔﻔﺖ: 27 درﺻﺪ اهﺪاﮐﻨﻨﺪﮔﺎن خون ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ اهدای قبلی هﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺳﺎﻟﯽ یک بار ﺧﻮن ﻣﯽ دهﻨﺪ ﮐﻪ هﻤﯿﻦ در طﺒﻘﺎت ﺧﻮن ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ و اﻓﺮادی هﻢ هﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺑﺎر اول ﺧﻮن ﻣﯽ دهﻨﺪ. 

وی اظﮫﺎر کرد: آﻣﺎرهﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دهﺪ 18 درﺻﺪ اهﺪاﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎر اوﻟﯽ ﺑﻮدﻧﺪ و اﯾﻦ ﺧﻮد ﻧﺸﺎن دهﻨﺪه آن اﺳﺖ ﮐﻪ هﺮ روز ﺑﻪ ﺟﻤﻊ اهﺪاﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﻮن اﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. 

مدیرکل انتقال خون گلستان همچنین گفت: از یکم تا سیزدهم فروردین ماه جاری نیز یک هزار و 320 نفر به پایگاه های اهدای خون مراجعه کردند که با فعالیت تیم های ثابت و سیار خونگیری در این ایام یک هزار و 133 واحد خون از اهداءکنندگان و مسافران دریافت شد. 

وی افزود: در نوروز امسال تعداد اهداکنندگان مستمر خون 662 نفر، باسابقه 292 نفر و بار اولی 179 نفر بوده است. 

*** 

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان در حاشیه جلسه هم اندیشی هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان از تحویل 21 پروژه تا پایان سال 94 خبر داد. 

محمدحسین کمیلی افزود: در سال 93 تعداد 18 پروژه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد و امسال نیز 21 پروژه توسط خیرین در حال ساخت و طراحی است. 

***

یک هزار و 674 بازدید نظارتی از روز 27 اسفند 93 تا چهاردهم فروردین امسال در گلستان انجام شد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از این تعداد بازدید نظارتی، 391 بازدید از مراکز اقامتی، 492 بازدید از مراکز پذیرایی و بین راهی، 209 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 582 بازدید از مراکز اقامتی موقت انجام شده است. 

همچنین هفت فقره تشویق مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی، 23 فقره تذکر و 6 فقره شکایت از مراکز اقامتی انجام شده است. 

***

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: از 27 اسفند ٩٣ تا پایان ١٤ فروردین امسال 23 میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در استان مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهش 1.4 درصدی برخوردار است. 

امیر بنی کریمی افزود: بیشترین مصرف بنزین طی این مدت در منطقه گلستان با یک میلیون و 700 هزار لیتر به ١٢ فروردین مربوط می شود. 

وی با اشاره به میانگین مصرف بنزین منطقه گلستان به میزان یک میلیون و 300 هزار لیتر در بازه زمانی یاد شده اضافه کرد: میانگین مصرف این فرآورده نفتی در روزهای عادی، یک میلیون و یکصد هزار لیتر بوده است. 

*** 

مدیرکل غله گلستان گفت: همچون گذشته شرکت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شرکت های غله مناطق 14 گانه در سراسر کشور به عنوان متولی اصلی خرید تضمینی گندم از سوی دولت معرفی شده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل عهده دار پرداخت وجه مطالبات کشاورزان گلستانی است. 

رمضانعلی ریاحی افزود: در جلسات مدیریتی و کارشناسی متعدد در شرکت غله و بانک کشاورزی گلستان مصوب و مقرر شده که بانک کشاورزی تمامی توان خود را از حیث نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی کارآزموده و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان نیز در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ارسال اطلاعات ثبتی محموله های تحویلی از کشاورزان به بانک اقدام نمایند تا بدین شکل گندمکاران در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه مانعی بتوانند وجوه خود را از بانک عامل دریافت نمایند. 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که در هر مرکز خرید یک نفر از سوی شرکت غله استان به عنوان عامل ذیحساب در کنار دیگر عاملین نظارتی بر چگونگی خرید از کشاورزان نظارت دقیق داشته باشند تا کوچکترین حقی از کشاورزان ضایع نشود. 

استان گلستان با سطح زیر کشت تقریبی 400 هزار هکتار و پیش بینی تولید حدود یک میلیون تن گندم به عنوان پایتخت کیفی گندم کشور شناخته می شود. 

*** 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود یک میلیون و 100 هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه 15 استان کشور از جمله گلستان در سال تحصیلی جاری تحت پوشش طرح دریافت قرص ویتامین دی قرار گرفتند. 

حسن ضیاءالدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که دانش آموزان به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب با مشکل کمبود ویتامین دی مواجه هستند افزود: در سال تحصیلی جاری دانش آموزان استان های در معرض خطر، هر ماه یک کپسول 50 هزار واحدی ویتامین دی دریافت کردند. 

به گفته وی این اقدام به منظور جلوگیری از مشکلات اسکلتی و کمبود کلسیم دانش آموزان صورت گرفته است. 

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه با وزارت بهداشت، تامین قرص ویتامین دی به عهده این وزارتخانه است و در نظر داریم این طرح را برای سایر استان ها نیز اجرا کنیم. 

*** 

سال گذشته بیش از دو هزار نفر رو در رو با رئیس کل دادگستری گلستان دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدارها که پنجشنبه هر هفته برگزار می شود مردم مطالبات، مسائل قضایی و حقوقی خود را با مسئولان قضایی استان در میان می گذارند. 

رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفت: اعمال ماده 18، رسیدگی مجدد به پرونده هایی که رای آن ها قطعی شده است، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان، اعلام شکایت در حوزه حقوق شهروندی و درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده ها از عمده موضوعاتی بود که سال گذشته مردم در ملاقات های خود مطرح کرده بودند. 

احمد فاضلیان افزود: علاوه بر حضور در دیدارهای مردمی، افراد می توانند از طریق تلفن گویای 129، سایت دادگستری استان گلستان به آدرس www.dadgolestan.ir و صندوق های حقوق شهروندی نصب شده در همه حوزه های قضائی علاوه بر بهره مندی از مشاوره حقوقی رایگان، سوالات حقوقی و مشکلات خود را با مسئولان دادگستری درمیان بگذارند. 

*** 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با وجود افزایش مصرف آب در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی شهروندان گلستانی این ایام را بدون مشکل آب شرب سپری کردند. 

محمدهادی رحمتی افزود: این شرکت به منظور رفاه حال مشترکان و مسافران نوروزی اقدام به اجرای کشیک 24 ساعته در ستاد و 22 شهر استان گلستان کرد که طی آن اکیپ های فنی اتفاقات شبکه در سراسر استان به صورت شبانه روزی از 26 اسفند سال 93 با استقرار در مناطق و شهرهای استان نسبت به تامین کامل آب شرب شهروندان و مسافران اقدام کردند. 

وی اعلام کرد: مرکز ارتباطات مردمی روابط عمومی 324803170 و واحد اتفاقات آب و فاضلاب با شماره تماس 122 در کلیه روزهای سال به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و راهنمایی همشهریان است. 

*** 

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش 28 میلیارد و 462 میلیون ریال در استان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای گرگان و اعلام وصول مرجوعه قضایی از دادسرای این شهرستان مبنی بر شکایت اداره منابع طبیعی از دو فردی با هویت مشخص به اتهام تصرف عدوانی 14 هزار و 231 متر مربع اراضی ملی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت. 

سرهنگ علی اکبر جاویدان ادامه داد: در بررسی موضوع مشخص شد که اراضی مورد نظر خارج از بافت مسکونی بوده که در گذشته نیز این اراضی توسط این افراد تصرف غیرقانونی شده بود و در آن زمان نیز با پیگیری های قانونی رفع تصرف شد. 

وی اضافه کرد: لذا اکیپی از مامورین پلیس آگاهی به همراه نماینده و کارشناس منابع طبیعی برای بررسی های میدانی به محل مورد نظر اعزام شدند که در بررسی ها مشخص شد در زمین مذکور که در حاشیه جنگل قرار دارد ضمن تفکیک و حصارکشی با سیم خاردار و فنس مبادرت به ساخت بناهای متعدد در قواره های تفکیکی شده است. 

وی ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده و جمع آوری مستندات لازم متهمان به پلیس آگاهی استان احضار شدند و در تحقیقات تکمیلی نتوانستند اسناد قانونی مورد نظر را ارائه کنند و پس از تکمیل شدن پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.


***

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از انتخاب و معرفی سه نماینده برای عضویت در شورای عالی میراث فرهنگی وگردشگری به صحن علنی مجلس خبر داد.

طاهری با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی اولین دستور جلسه را تعیین ناظر در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: از آنجایی که یک نفر در مجلس برای عضویت در این شورا تعیین می شود، باید حداقل دو برابر از بین نامزدها معرفی می شد که با ثبت نام 8 نفر، کمیسیون ترجیح داد به جای 2 نفر، 3 نفر را به صحن معرفی کند.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه رأی گیری در این کمیسیون گفت: در نهایت نصرالله پژمان فر، رحمت الله نوروزی (نماینده علی آباد) و سیدرمضان شجاعی کیاسری برای کاندیداتوری نظارت در شورای عالی میراث فرهنگی انتخاب شدند که به صحن علنی جهت انتخاب نمایندگان معرفی خواهند شد.

***

اردوی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان از 19 فروردین ماه با حضور 24 ورزشکار آغاز می شود.

به گزارش ایرنا از فدارسیون کشتی اردوی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان تا 29 فروردین ماه در محل خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می شود.

تیم ملی کشتی آلیش ایران خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کند.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو از استان گلستان به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: حمید بهرامی و اسماعیل میرزایی

70 کیلوگرم: شعبان علی رحیمی

80 کیلوگرم: یعقوب کر و کاظم سید النگی

100 کیلوگرم: عبدالله ایری

به اضافه 100 کیلوگرم: عظیم خواجه زاده 


ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار