گام بلند مهندسان برای توسعه آشوراده؛

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه گردشگری آشوراده در داخل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان خبر داد.

تشکیل "کارگروه ویژه توسعه گردشگری آشوراده" در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

به گزارش گلستان 24، مهندس عبدالجلال ایری رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در سال جدید با رویکرد مردم مدارانه و توسعه استان به میدان خواهد آمد و در این راستا توسعه اماکن گردشگری چون آشوراده اولویت ما خواهد بود.

ایری اذعان کرد: در همین راستا کارگروه ویژه ای در داخل سازمان نظام مهندسی استان گلستان شکل می گیرد بنام توسعه گردشگری آشوراده و از این به بعد در مورد آن بحث و بررسی خواهد کرد.

وی با اشاره به پتانسیلهای بالای گردشگری در رونق اقتصادی مردم محروم منطقه بندرترکمن اظهار کرد: اگر این نقطه قطب گردشگری شود مردم منطقه هم از منافع آن برخوردار می شوند و از طرفی اشتغالزایی جوانان بندرترکمن و اطراف آن نیز بالا می رود ضمن اینکه نام و پرستیژ بندرترکمن هم بالاتر خواهد رفت ودر مقیاس های جهانی شناخته خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان خاطرنشان کرد: با تغییراتی که در سطح سازمان روی داده آرامش به سازمان بازگشته و بودجه سال جدید نیز ماده شده است و در اجرای برنامه ها هیچ مشکلی نداریم و به این سمت می رویم که مردم در راس برخورداری از خدمات نظام مهندسی قرار بگیرند.

ایری با بیان این که هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ مهندس در استان فعالیت می کنند، اظهار کرد: ساختار وضع موجود نظام مهندسی پاسخگوی این همه مهندس نیست و ما در دروه جدید در حال ساماندهی این وضعیت هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ادامه داد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای خروج از رکود فعلی، دریافت حق الزحمه مهندسی بود.

وی در تشریح این موضوع گفت: تاکنون به این شکل بود که در شروع کار 20 تا 30 درصد از حق الزحمه مهندسین پرداخت و بقیه در حساب سازمان می ماند که این تجمیع آسیبی ایجاد می کرد به همین سبب تدبیر شد تا سی درصد از حق الزحمه مهندسی نقدا دریافت و بقیه در قبال اخذ ضمانت نامه مالی تا دو سال پرداخت گردد که این اقدام بسیار مثبتی بود و انشاء الله دستگاه های اجرایی ادامه دهنده این سند باشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار