عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و تکنولوژی باعث شده است تا مشکلات زیادی از جمله طلاق در جامعه ایجاد شود.

افزایش رو به رشد طلاق در گلستان/ فرهنگ استفاده از تکنولوژی در خانواده ها نهادینه شود

به گزارش گلستان24؛ با پیشرفت تکنولوژی و ورود رسانه های اجتماعی به زندگی شخصی افراد و سهولت استفاده از این فناوری تاثیرات بسزایی در روابط افراد داشته است، که بدون تردید این تاثیرگذاری قوانین دوست یابی و حتی زناشویی را دست خوش تغییراتی کرده و مشکلاتی را برای خانواده ها و جامعه ایجاد کرده است.

دسترسی آسان افراد به یکدیگر در هر شرایط و در هر زمان باعث شده است، تا افراد هر آنچه در فضای حقیقی نیاز دارند، از طریق روابط مجازی با افراد حقیقی به دست آورند؛ این نوع برطرف سازی نیازها کاذب بوده و تاثیرات مخربی را برای فرد ایجاد می کند، به طوری که در آینده نه تنها فرد، بلکه افرادی که با وی ارتباط نزدیک دارند از جمله خانواده، همسر و فرزند او را نیز دچار مشکل می کند.

در حال حاضر فضای مجازی بستری برای شکل گیری عشق های رمانتیک و روابط دوستانه شده است، چرا که بیشتر افرادی که در این فضا فعالیت می کنند، هیچ اطلاعی از هویت و شخصیت اجتماعی طرف مقابل خود ندارند و تنها با دیدگاه فرضی که از طرف مقابل دارند با وی ارتباط برقرار کرده و گفتگو می کنند.

این نوع گفتگوها به علت اینکه مطابق با رویاها و خیالات فرد نی باشد، وی را به این فضا وابسته می کند و در کنار آن فرد از خانواده و زندگی حقیقی و اجتماعی خود دورتر می شود، تا جایی که ارتباطات کلامی و عاطفی فرد به حدی کاهش می یابد که فرد دچار افسردگی می شود.

در جوامع امروزی که فرهنگ استفاده از رسانه و فضای مجازی در آن به خوبی نهادینه نشده است، سبب شده تا خیلی از مشکلات، نظیر طلاق به به وقوع بپیوندد و به پیوست آن آثار مخرب دیگر بر اجتماع و جوامع ایجاد شود.

استان گلستان نیز از خطرات فضای مجازی و تهدید خانواده و اجتماع مستثنی نیست، آسیب های اجتماعی زیادی نظیر طلاق، اعتیاد، خودکشی و مفاسد اخلاقی، به علت عدم مدیریت این فضا، در استان اتفاق افتاده است و مسئولین اجرای تنها توانسته اند روند رو به رشد آسیب های این فضا را به حدی کاهش دهند و هنوز به طور کامل هیچ یک از آثار مخرب این فضا به طور کامل ریشه کن نشده است.

سال گذشته نیز حدود 16000 ازدواج و تعداد 3509 مورد طلاق در استان ثبت شده است، و این آمار نشان دهنده کاهش ازدواج و افزایش طلاق در بین جوانان و تهدید خانواده ها  گلستانی می باشد.

با این وجود باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در خانواده ها نهادینه شود و هرکدام از اعضای خانواده به تناسب از فضای مجازی و تکنولوژی ها استفاده کنند؛ زیرا که استفاده افراطی و بیش از حد، ممکن است آثار جبران ناپذیری را برای خانواده ها داشته باشد.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار