چالش های فضای مجازی؛

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، بحث طلاق عاطفی حاکم بر خانواده‌ها را از چالش‌های اصلی جامعه نام برد و گفت: به دلیل اعتیاد به فضای مجازی و ورود بی رویه تکنولوژی به درون خانواده، با وجود حضور فیزیکی والدین در خانواده، هیچ ارتباطی بین فرزندان و والدین برقرار نمی‌شود.

فضای مجازی به طلاق عاطفی دامن زده است

به گزارش گلستان 24، مهناز احمدی دستجردی در همایش علمی خانواده و تعلیم و تربیت در تبریز با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما این است که حرف های همدیگر را نمی فهمیم، افزود: متاسفانه این مساله در بین خانواده‌ها بیشتر مشهود است.

 

وی راه حل تحکیم بنیان خانواده را مشارکت همه اعضای آن در اداره امور زندگی عنوان کرد و گفت: امروزه به واسطه اشتغال زنان، تربیت فرزندان فقط بر عهده زنان نبوده بلکه مردان نیز باید مشارکت فعال داشته و فرزندانی مسئولیت پذیر تربیت کنند.

 

وی خانواده را زیربنای تشکیل جامعه دانست و گفت: در ارزیابی رفتار فرزندان نوک حملات متوجه آموزش و پرورش است، اما بیش از 30 دستگاه فرهنگی داریم که مجلس اعتبارات خوبی هم بر آنان تصویب کرده است، بنابراین بقیه دستگاه‌های فرهنگی در پسرفت و پیشرفت رفتار اجتماعی سهیم هستند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش راه برون رفت از چالش‌ها و معضلات اجتماعی را داشتن بینش دینی، تاسی به بزرگان دین و نه صرفا دانش دینی عنوان و اظهارکرد: رفتار و گفتار ما مغایر با دانش دینی‌مان است که باید با تعامل، گفت و گو و ادبیات پیامبرگونه با مردم رفتار کنیم.

 

احمدی خاطرنشان کرد: هدف خلقت چیزی جز کوشیدن برای خوشبختی دیگران نیست، پس برای تزریق سعادتمندی در جامعه و توفیق خانواده‌ها برای تحقق تعلیم و تربیت اصولی بکوشیم./ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار