عموم مردم آمریکا معتقدند که اخلاق اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار نیست و نسبت به اخلاق محوری نگاه مثبتی ندارند.

شک های قوی در عادات و رسوم نامطلوب ومسائل اخلاقی در آمریکا

بر اساس نظرسنجی­های گالوپ، اعتقادات اخلاقی و معنوی مردم آمریکا طی ده سال اخیر آن چنان تغییری نکرده است.

به گزارش گلستان 24 :‌بر اساس این نظرسنجی، عموم مردم آمریکا معتقدند که اخلاق اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار نیست و نسبت به اخلاق محوری نگاه مثبتی ندارند.

موسسه گالوپ در قسمت دیگری از نظرسنجی خود به "سکس" پرداخته و نظر شهروندان آمریکایی را در این زمینه جویا شده است. 65 درصد از آنها با سکس نوجوانان و جوانان مخالف هستند و 58تا90 درصد افراد با سکس افراد متاهل مخالف هستند.

بحث همجنس بازان در جامعه آمریکا مطرح شد، که در سال 2004 تنها46% از شهروندان موافق با قانونی شدن آن بودند و این میزان به 55% رسید و بعد به 66% افزایش یافت.

جدای از آن، رابطه ی دیگری که در بین شهروندان آمریکایی وجود داشت، رابطه با حیوانات بوده که بیش از 40% شهروندان آمریکایی این رابطه را نمی پسندند.

اما در رابطه با سکس نیز می توان گفت که 30% از آمریکایی ها سکس قبل از ازدواج را قبول نداشتند، در حالیکه در سال 2006 میزان موافقت با این امر به 95% رسید که فساد اخلاقی بالایی را برای جامعه آمریکا به بار آورد.

از تبعات بالای بی اخلاقی در آمریکا، رشد بالای آمار طلاق در این کشور در ده سال اخیر است و در علت یابی که این سایت انجام داده است، بیش از 25% آنها علت جدایی شان را فساد اخلاقی دانسته اند. اگرچه هنوز هم بسیاری این امر را می پسندند و به روابط غیر از ازدواج اعتقاد دارند.

اخلاقی در آمریکا

اگرچه 86% از آمریکایی ها خدا را قبول دارند و 80% آنها بر اهمیت مذهب تاکید دارند، اما44% آنها اعتقادات اونجلیستی دارند. 57% از مردم آمریکا معتقدند که "دین"پاسخی برای تمام مشکلات امروزی است و بیش از 30% دیگر معتقدند که دین دیگر جایگاهی در زندگی آنها ندارد و دین مانند یک سنت قدیمی بوده است که اکنون دیگر ارزشی ندارد.

حادثه انفجار برج های دوقلوی آمریکا در11 دسامبر سال 2001 تاثیر عمیقی بر اعتقادات دینی آمریکایی ها گذاشت و این تاثیر به گونه ای بود که بر اعتقادات سه چهارم از مردم آمریکا اثرات منفی خود را بر جای گذاشت و مردم را بیش از پیش در کمتر از سه ماه بدبین به دین کرد.

آمریکایی ها معتقدند که زندگی دینی در این کشور مانند گذشته تاثیر گذار نیست ،البته این نظر ممکن است درست نباشد اما به هر حال، آمریکایی­ها در مورد شما با عینک خود می نگرند و  اینگونه در مورد شما قضاوت می­کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار