تورج لطفی گفت:ما برنامه‌ای برای برگزاری مراسم در تهران نداریم و با توجه به این که مزار ایشان در شهر گرگان است و خانواده مرحوم نیز در این شهر هستند، تصمیم گرفتیم این مراسم را در شهر گرگان برگزار کنیم.

اولین سالگرد استاد محمدرضا لطفی 11 اردیبهشت در شبستان حضرت رسول امامزاده عبدالله گرگان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، تورج لطفی برادر مرحوم محمدرضا لطفی در گفتگو با فارس از برگزاری اولین مراسم سالگرد درگذشت محمدرضا لطفی خبر داد و گفت: این مراسم در روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه در در شبستان حضرت رسول‌الله امام‌زاده عبدالله گرگان از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰برگزار می‌شود.

بعد از این مراسم نیز بر سر مزار ایشان حاضر خواهیم شد و مراسمی نیز تا ساعت ۲۰ در این محل برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری مراسمی مشابه در تهران نیز گفت: ما برنامه‌ای برای برگزاری مراسم در تهران نداریم و با توجه به این که مزار ایشان در شهر گرگان است و خانواده مرحوم نیز در این شهر هستند، تصمیم گرفتیم این مراسم را در شهر گرگان برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش، استاد محمدرضا لطفی از نوازندگان برجسته تار سال گذشته در روز ۱۲ اردیبهشت و در سن ۶۸ سالگی پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری درگذشت.

محمدرضا لطفی ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمد. او پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی نزد استادانی مانند علی‌اکبر شهنازی و حبیب‌الله صالحی پرداخت.

پس از پایان هنرستان، لطفی به دانشکده‌ موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته‌هایش پرداخت.این نوازنده‌ی پیشکسوت تار، سه‌تار، کمانچه و دف، پس از ورود به دانشکده‌ی موسیقی از محضر اساتیدی مانند نورعلی برومند، عبدالله دوامی و سعید هرمزی بهره برد و در سال ۱۳۴۳ جایزه‌ی نخست موسیقی‌دانان جوان را کسب کرد.

لطفی در سال ۱۳۵۳ به عضویت گروه علمی دانشکده‌ی موسیقی درآمد و در همین سال، همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و به مدت ۲ سال به‌عنوان مدیر گروه موسیقی دانشکده‌ موسیقی هنرهای زیبای تهران به کار مشغول شد و پس از آن، از این سمت استعفا کرد.

راه‌اندازی گروه «شیدا» در سال ۱۳۵۴ از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری لطفی بود. او همراه گروه «عارف» به سرپرستی حسین علیزاده، به بازخوانی و اجرای دوباره‌ی آثار گذشتگان پرداخت.

بعدها کانون موسیقی «چاووش» را با همکاری هنرمندانی مانند حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و علی‌اکبر شکارچی راه‌اندازی کرد و در یک فعالیت چشمگیر، آثاری از این گروه به جا ماند که به گفته‌ بسیاری از اساتید، از بهترین کارهای موسیقی ایران به‌شمار می‌روند./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار