مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال تغییر الگوی کشت به تناسب ایجاد زراعت‌هایی که نیاز آبی کمتری دارند، اجرا می‌شود.

تغییر الگوی کشت در مزارع استان گلستان امسال اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24، مختار مهاجر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان گلستان به وجود آمده به نظر می‌رسد ادامه دار هم باشد در چند موضوع کار می‌کنیم تا خشکسالی مدیریت شود.

وی افزود: نخستین دستور العمل ما پس از تغییر الگوی کشت، کاهش کشت محصولات با نیاز آبی بالا است و کاهش سطح زیر کشت شالی و اختصاص آن به اراضی شالیزاری و حاشیه دریا که سواحل ما مورد کشت شالی قرار گیرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استفاده از علم و فناوری روز در تغذیه خاکی برای بالا بردن مقاومت گیاهان زراعی تا در برابر تنش‌های گرمایی و کم‌آبی مقاومت کنند.

به گفته مهاجر، اصلاح نباتات در تولید بذر مقاوم به خشکسالی و کم‌آبی که در درازمدت مقاومت کند نیز دستور کار دیگر ما است.

وی تصریح کرد: مدیریت آب نیز هم در بحث اساسی سازمان مطرح است تا بتوانیم در مزارع زراعی آبیاری غرق‌آبی را کاهش دهیم و به سمت سیستم‌های نوین آبیاری پیش برویم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: باحذف کشت شالی در اراضی پست محصولاتی مانند پنبه سویا و آفتابگردان و ذرت جایگزین آن خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: در استان گلستان سالانه 700 هکتار از اراضی زیر کشت محصولاتی مانند گندم، جو، آفتابگرادان ،کلزا، سویا و دانه های روغنی می‌رود.

ارسال نظر

آخرین اخبار