همه ما مسئولیم..

من برای رفع فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. چه کار می‌توانم بکنم؟ سهم هر یک از ما – مسئولین شهری، امامان جمعه، حوزه‎های علمیه و روحانیون، دانشگاهیان، هنرمندان، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مساجد و پایگاه‌های بسیج، معتمدین، متمولین، خیرین و موسسات خیریه و… – در بهبود وضعیت همنوعانمان در اسلام آباد و دیگر محرومان جامعه گنبد چیست؟

ما برای منهای فقر در گنبد چه کار می‌توانیم بکنیم؟

به گزارش گلستان 24، روزهای میانی آبان سال گذشته بود که گزارشی با عنوان “اینجا هیچ جایی نیست!” در فضای رسانه‌های محلی منتشر شد. این گزارش نقطه شروعی بود برای پیگیری وضعیت نابه‌سامان مردمان این منطقه در رسانه‌ها و باز شدن پرونده‌ای با نام “اینجا اسلام آباد، جایی در همین حوالی!” برای پرداختن به مسئله فقر، تبعیض و بی‌عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و آسیب‌هایی که از این رهگذر جامعه گنبدی را تهدید می‌کند.

گنبد-منهای-فقر

پس از مجموعه نشست‌ها، مطالعات میدانی و کسب اطلاع دقیق از وضعیت زندگی اهالی این منطقه، مهم‌ترین مشکلات محله اسلام آباد در قالب اینفوگرافیک ارائه شد. فقر و تنگدستی، اعتیاد در سنین مختلف، بیکاری جوانان، نداشتن انسجام، سطح سواد پایین و سکونت گاه غیررسمی بودن از جمله این مشکلات است.

اما در نزدیک به شش ماه گذشته، واکنش‌ها و تلاش‌هایی از سوی مسئولین شهری در این رابطه در جهت رفع مشکلات این منطقه صورت گرفته است.

محمد حمیدی، فرماندار ویژه گنبدکاووس در فاصله کوتاهی از پرداختن رسانه‌های محلی گنبد به این موضوع، در مصاحبه با خبرنگار فارس از پیگیری الحاق سکونت گاه غیررسمی اسلام آباد به روستای قلندرآباد و تدوین طرح هادی این منطقه برای رفع سایر مسائل آن خبر داد.

بهمن ماه سال گذشته بود که وعده حمیدی محقق شد. اما این ابتدای راه برای حل مشکلات اسلام آباد بود. تا پیش از این اسلام آبادی‌ها جز مملکت نبودند! حالا آن‌ها امکان گفتن دردهایشان را داشتند.

انتشار مستند کوتاه “گنبد، منهای فقر” که گوشه‌ای از محرومیت‌های حاشیه نشینان گنبد را به تصویر می‌کشید، بهانه‌ای شد برای مطرح شدن دوباره اسلام آباد و یادآوری دوباره به مردم و مسئولین برای اهتمام به عدالت اجتماعی و رفع فقر، تبعیض و فساد از سیمای شهرمان.

و حالا سوالی که ممکن است در اذهان مطرح شود و برایند برخی از نظرات مخاطبین نیز هست اینکه : من برای رفع فقر، فساد، تبعیض و بی عدالتی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. چه کار می‌توانم بکنم؟ سهم هر یک از ما – مسئولین شهری، امامان جمعه، حوزه‎های علمیه و روحانیون، دانشگاهیان، هنرمندان، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مساجد و پایگاه‌های بسیج، معتمدین، متمولین، خیرین و موسسات خیریه و… – در بهبود وضعیت همنوعانمان در اسلام آباد و دیگر محرومان جامعه گنبد چیست؟

سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار