علی محمد جعفری مسئول بسیج رسانه گلستان درگفتگو باگلستان24:

امروز جنگ بزرگ فرهنگی در رسانه های دنیا شکل گرفته است. وظیفه رسانه های نیز آگاهی بخشی به جامعه و دفاع از فرهنگ و ارزش های ماست.

 تک تیرانداز های فرهنگ غرب، پیشانی ما و فرزندانمان را نشانه گرفتند

علی محمد جعفری،  مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان، در مصاحبه با گلستان 24، بسیج رسانه را یکی از سازمان های نوپا و جدیدی می نامد که در زیرمجموعه سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شده و عمری سه چهارساله داد. وی می گوید در استان ماهم یکسال بیشتر نیست که این سازمان تشکیل شده است.

 

بسیج رسانه گلستان در سال فرهنگ و اقتصاد:

جعفری درباره فعالیت این سازمان در سال فرهنگ و اقتصاد می گوید: طبیعتاً اولین گامی که باید انجام میدادیم معرفی این سازمان به اهالی رسانه استان ، اقدام به جذب نیرو و اهالی رسانه به این سازمان ، کار سازماندهی نیروهای داطلب به ورود و فعالیت در بسیج رسانه بود که الحمد الله با توجه به هدف گذاری صورت گرفته، آمار جامعه هدف و مخاطبین و اهالی رسانه استقبال خوبی از این سازمان صورت گرفت.

در همین راستا اولین اقدامی که ما در ابتدای سال انجام دادیم برگزاری یک همایش با هدف معرفی این سازمان جدید به اهالی رسانه بود. این اقدام با چاشنی تبیین شعار سال برای اهالی رسانه و نقش رسانه ها در کمک به تحقق این امر توسط آن ها، صورت گرفت. همچنین همایش رسانه و مقاومت را با تبیین شعار سال و نقش رسانه ها در تحقق آن در 27 اردیبهشت برگزار کردیم که با استقال خوبی هم روبرو شد . این برنامه با دو محور شعار سال برگزار گردید که در حوزه فرهنگ از محضر حجه الاسلام والمسلمین سالک، ریاست محترم کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده کردیم و در حوزه اقتصاد نیز از اقتصاد دان و سفیر اسبق ایران در ایتالیا، جناب آقای قدیری ابیانه بهره بردیم.

علی محمد جعفری در ادامه با بیان این که فعالیت های ما به همین جا ختم نشد، می گوید: ضمن تلاش برای اقدامات اولیه جذب و سازماندهی، سعی کردیم در حوزه عملیاتی و اهداف عالیه بسیج به خصوص حوزه فرهنگی که مهمترین مأموریت اقشار تخصصی بسیج و مجموعه ما می باشد گام برداریم. برگزاری صله رحم رسانه ای ، مراسم روز خبرنگار ، همایش تخصصی بسیج و رسانه با شعار گفتمان ولایت، مراسم روز بسیج رسانه ، اجرای تور رسانه ای با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان و بردن آنان  در عرصه های اقتصاد مقاومتی ، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی بسیج سازندگی از جمله فعالیت هایی بود که در ادامه انجام شد.

برگزاری یک دوره آموزش تخصصی خبرنگاری برای خبرنگاران استان و تربیت و آموزش نیروهای جدید و علاقمند به عرصه خبری هم از جمله دیگر فعالیتهای ما بود که بحمدالله این دوره ها با استقبال بسیار خوب و بالاتر از تصور ما روبرو شد. به گونه ای که حتی ما شرمنده خیلی از داوطلبان هم شدیم و نتوانستیم آن ها را پذیرش کنیم.

  وی معتقد است که این دوره هم قطعا در ایجاد تحول در فضای رسانه ای و فرهنگی استان موثر خواهد بود و تأثیرات آن را در کوتاه مدت در رسانه های استان خواهیم دید. جعفری همچنین می گوید: انشاء الله برنامه پایانی ما در سال جاری اعزام خبرنگاران به اردوهای راهیان نور جنوب کشور خواهد بود که پیش ثبت نام آن هم شروع شده و با توجه به استقبالی که صورت گرفته شاید مجبور باشیم، یا قرعه کشی کنیم و یا اولویت بندی خاصی داشته باشیم.

بسیج رسانه گلستان

آگاهی بخشی به جامعه، رسالت اصلی رسانه:

از آنجایی که ما با یک قشر تخصصی و تأثیرگذار در جامعه روبرو هستیم تلاش می کنیم که تحقق جامعه اسلامی در فضای رسانه ای با حضور بسیجیان رسانه ای و رسانه های بسیجی این امر محقق و خواسته های رهبری و امام راحل در این خصوص انشاء ا... اجرا شود.

البته نشست های مختلف خبری و سوق دادن رسانه ها به انعکاس و بازتاب فعالیت های اقتصاد مقاومتی و عرصه های فرهنگی صورت می گیرد که خروجی کار رسانه ای رسانه های استان اعم از صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی این امر مشهود است. قطعا حضور بسیج رسانه تأثر گذار بوده است .

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همه این ها را مرهون لطف و همکاری اصحاب رسانه و عرقی که به آرمان های امام بزرگوار(ره) و مقام معظم رهبری مذظله العالی و انقلاب و بسیج دارند  میداند و می گوید: این موضوع باعث شده که از حضور بسیج استقبال و حمایت شود. انشاء الله ما هم بتوانیم در حد توان و با این انرژی که بسیجیان به ما می دهند کارهای خوب و شایسته انجام بدهیم و خروجی آن هم تربیت خبرنگارانی تراز انقلاب اسلامی باشد .

جعفری معتقد است از آنجایی  که رسالت اصلی رسانه ها باید  آگاهی بخشی به جامعه باشد و بتوانند مثل یک دانشگاه فراگیر عمل کنند، قطعا در معادلات فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جامعه تأثیرگذار خواهند بود.

وی می گوید: امروزه رسانه ها بعنوان یکی از مؤلفه های قدرت در دنیا شناخته می شوند و متأسفانه غول های بزرگ رسانه ای امروز در اختیار صهیونیست ها قراردارد. به عبارتی صهیونیسم رسانه ای امروز در جهان سعی دارد با اهداف و مطامع قدرت های بزرگ، کار رسانه ای را در دست بگیرد.قطعا در چنین شرایطی که بمباران خبری و تبلیغی که رسانه ها بخصوص علیه مسلمانان و مردم کشور ما دارند وظیفه رسانه های داخلی هم دراین خصوص بسیار حساس، پیچیده و سنگین خواهد بود. آن ها باید به مردم کشور ما کمک کرده و بتوانند شگردها و دسیسه های رسانه ای را خنثی کنند. البته این کار صورت نخواهد گرفت مگر با حضور، همدلی و هماهنگی همه رسانه ها. هرچند در این خصوص ما مشکلات بسیاری را در حوزه رسانه در کشور داریم، با فضای بسیار باز سیاسی که در کشور وجود دارد رسانه هایی هم هستند که هماهنگ با اهداف دشمنان در کشور کار می کنند. این امر کار را سخت تر کرده است.

او تاکید می کند که این گفته من نیست. مردم هم خودشان این را شاهد هستند و فرمایشات گهر بار مقام معظم رهبری را هم در باره این موضوع ، بارها و بارها شنیده ایم . البته رسانه های انقلابی هم داریم که در راه اهداف  و آرمانهای انقلاب تلاش می کنند و بحمدالله بخصوص در فضای مجازی رو به رشد هستند.

بسیج رسانه گلستان

 

رسانه، خط مقدم اقتصاد مقاومتی:

علی محمد جعفری با اعتقاد به این که بحث اقتصاد مقاومتی هرچند در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری (مذدظله العالی) آمده ولی قطعا به امسال ختم نخواهد شد، می گوید: این موضوع به عنوان یک راهبرد اساسی و کلان جمهوری اسلامی پذیرفته شده است.  دولت مردان و همه مردم نیز باید در این خصوص کمک کنند تا این شعار به یک گفتمان رایج و فرهنگ عمومی تبدیل شود. همانطور که معظم له فرمودند راه برون رفت از مشکلات کشور در شرایط کنونی و در همه شرایط، مقاومت سازی اقتصاد کشور است. طبیعتا در چنین شرایطی رسانه ها نیز باید نقش مطالبه گری و گفتمان سازی را به خوبی در این خصوص انجام داده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین دراین خصوص باشند.

وی می گوید که رسانه ها باید با قدرت در این زمینه ورود پیدا کنند. اگر رسانه ای انقلابی است، این را باید ما در رویکرد و خروجی آن رسانه ببینیم. جهت گیری مطالب ، اخبار، مقالات، یادداشت ها و کارهای رسانه ای در چنین شرایطی و با چنین مطالبه جدی بطور مستقیم و غیر مستقیم و با تمام شگردهای خبر و رسانه ای باید به این مسئله مهم کشور یعنی اقتصاد مقاومتی بپردازند. آن جا که نیاز است از مسئولین محکم و جدی مطالبه کنند و به چالش بکشند. آن جا هم که باید، آگاهی بخشی کنند همینطور.  آن جایی که باید مردم را به صحنه بیاورند  نیز، باید محکم وارد شوند. جایی که باید به صنعتگران و کشاورزان و همه آن هایی که در این راه مستقیما کار اقتصادی و تولید ملی  انجام می دهند کمک برسانند.

می بیینیم که رسانه به عنوان یک رکن اساسی در رسیدن کشور به عرصه اقتصاد مقاومتی و در همه عرصه هایی که این انقلاب به او نیاز دارد ، حضور دارد.  امروز دیگر رسانه جزء جدایی ناپذیر جامعه ، دولت ها و مردم شده است. بخصوص با این ابزار و تکنولوژی های جدید و شبکه های اجتماعی که دربین مردم فراگیر شده رسانه ها باید کمک کنند، سواد رسانه ای مردم هم بالا برود و رسانه شهروندی هم در این راستا فعال شود.

بسیج رسانه گلستان

برنامه بسیج رسانه استان برای اقتصاد مقاومتی:

علی محمد جعفری در جواب این سوال که بسیج رسانه چگونه باید به ارتقای سطح اقتصاد مقاومتی در جامعه کمک کند، می گوید: ما برای سال آینده مستقیماً چندین برنامه پیش بینی کردیم که امیدواریم مصوب بشود. مهم ترین آن ها برگزاری چندین تور رسانه ای برای اصحاب رسانه در این خصوص است. همچنین نشست های تخصصی در این راستا و چند برنامه دیگر . قطعاً اگر ما بتوانیم فرهنگ بسیج را در بین اهالی رسانه نهادینه کنیم و رسانه بسیجی را ترویج دهیم، با تعریفی که بسیج و بسیجی دارد ، قطعا خیلی از این موارد با حضور خوب بسیجیان و تفکر بسیجی پیش خواهد رفت. زیرا نگاه و تفکر بسیجی یعنی حرکت رو به جلو ، پیش رونده و پیش برنده مطابق آرمان های نظام ، انقلاب و رهبری.   بسیجیان رسانه و رسانه بسیجی هم این رسالت را در مأموریت خود انجام خواهد داد.

 

نقش رسانه در ایجاد سبک زندگی مورد توجه رهبری:

مسئول بسیج رسانه استان از رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند، فراگیر و با تکنولوژی های نوین و تأثیرگذار در معادلات فرهنگی اجتماعی و سیاسی کشورها، یاد می کند و می گوید:  سبک زندگی هم می تواند به عنوان یکی از شاخه های فرهنگ  مورد توجه قرارگیرد. اصحاب رسانه و اهل قلم و هنر ما باید به این نقطه مشترک و دغدغه برسند که واقعا ما دریک جنگ تمام عیار در مواجهه با صهیونیسم رسانه ای و غرب قرارداریم.  امروز نه تنها موشک ها بلکه تک تیراندازهای فرهنگی غرب، مستقیما پیشانی و فرزندان ما را با پیشرفته ترین سلاح هاو دوربین های مجهز خود نشانه گرفته اند و قصد دارند مغز ما را متلاشی کنند. هر روز هم تعداد زیادی را هدف قرار می دهند .

وی تاکید می کند که قطعا اگر رگ غیرت ملی و مذهبی ما ، اهالی فرهنگ ، رسانه ، هنر ، همه و همه بجوش بیاید، تلاش می کنیم هرطور که شده نه تنها دشمن را از خانه مان بیرون کنیم و اجازه ورود ندیم بلکه او را  حتی در دنیا هم خلع سلاح کنیم. هم دوستان رسانه ای و هم اهل هنر و قلم و هم مردم، همه باید به این دغدغه مهم برسیم و جنگ را باور کنیم. این اولین گام است.

جعفری ادامه می دهد: به نظر من این غفلت خیلی به ما ضربه می زند. رهبر فرزانه ما سال هاست که این را فریاد می زنند و گوشزد می کنند. ولی متأسفانه هم برخی از مردم و مسئولین و رسانه ها گویا نمی شنوند و یا باور نمی کنند. به هر حال آن هایی که بیدارند ، میشنوند و این را درک کرده اند، وظیفه شان در این باب بسیار سنگین تر است. روی سخن من با اصحاب رسانه است که این موضوع رو باور دارند. آن ها باید تلاش کنند مردم و مسئولین را اول از همه بیدار و آگاه کنند. جنگ شده است. اگر مواظب نباشیم همه هستی مان را  می برند. هویت ما را دارند می گیرند.

علی محمد جعفری

برنامه بسیج و رسانه استان برای سال 94:

مسئول بسیج و رسانه استان در باره برنامه های سال آینده می گوید: برنامه های سال 94 هنوز در حال تدوین و برنامه ریزی است. تا تصویب نشده نمی شود روی آن نظر قطعی داد و خبری اش کرد. زیرا ممکن است برنامه ای تصویب نشود. انشاء ا.. ابتدای سال، بعد از نهایی شدن ، ابلاغ رسمی رسانه ای خواهیم کرد. ولی سعی کردیم برای اصحاب رسانه برنامه های خوبی را طراحی و اجرا کنیم انشاء ا..

ارسال نظر

  • golestan
    0

    اقای جعفری پتانسل بسیار بالایی در کارها دارند و خوشبختانه در هرکجا بودند موفق بودند

آخرین اخبار