نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به تصویب فوریت طرح استانی شدن انتخابات، گفت: تصویب نهایی و اجرای این طرح فضا را برای انجام کارهای بزرگ در حوزه های مختلف آماده می کند.

دفاع امام جمعه گرگان از طرح استانی شدن انتخابات مجلس

به گزارش گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد مردمی برگزاری یادواره شهدای واقعه یاک 40 استان گلستان، گفت: عقیده دارم در صورت اجرای این طرح نمایندگان مجلس می توانند به جای توجه صرف به مسائل حوزه انتخابیه خود به مسائل کلان کشور و استان نیز توجه و به آن وارد شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز کشور به انجام کارهای بزرگ نیاز دارد، افزود: انتخابات از مسائل بسیار مهم کشور است و تنها افراد توانمند می توانند با ورود به مجلس تصمیمات کلان بگیرند. 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری از مسائل مهم کشور است که تنها در سایه درک صحیح مسائل و تصمیمات کلان می توان آن را رفع کرد.

عضو خبرگان رهبری، وابستگی به درآمدهای نفتی و واردات بی رویه کالاهای خارجی را از آفات مهم اقتصاد کشور برشمرد و تصریح کرد: از جمله مزایای وجود مجلس قوی و نمایندگان توانمند و متخصص، قرار گرفتن اقتصاد کشور بر پایه تولید از طریق تصمیمات کارشناسی شده است.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: واردات بی رویه کالاهای خارجی و نیز متکی بودن اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی خسارات ویران کننده ای به کشور وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به وقایع یمن و تلاش آمریکایی ها و سعودی ها برای وانمود کردن نقش ایران در مسائل این کشور اسلامی، و طرح این پرسش که اگر کمک های انسان دوستانه ایران به مردم فقیر و جنگ زده یمن دخالت است، ریختن بمب های خوشه ای ساخت آمریکا توسط سعودی ها روی سر مردم یمن چه اسمی دارد؟، گفت: پیروزی مردم یمن، پیروزی مظلومان و تحقق وعده الهی است و ما همیشه کنار مظلومان هستیم.

آیت الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان واقعه یاک 40 و قدردانی از اعضای ستاد مردمی این مراسم، گفت: مقام شهید بالاترین مقام نزد پروردگار است و شهیدان انسان هایی پاک و پاک باخته راه عشق به حق تعالی هستند و همه ما مدیون آنان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهیدان و تجلیل از خانواده های معظم آنان تجلیل از ارزش های والای اسلامی است.

در حادثه هواپیمای یاک 40 که روز پنجشنبه 27 اردیبهشت سال 1380 در حوالی جنگل های ساری رخ داد، رحمان دادمان وزیر وقت راه و هفت نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مراسم افتتاح فرودگاه گرگان، از تهران عازم این شهر بودند جان باختند.

چهاردهمین یادواره نمایندگان فقید گلستان در مجلس شورای اسلامی 27 اردیبهشت ماه جاری در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار خواهد شدایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار