استاندار گلستان:

دکتر صادقلو در آیین افتتاح راه آهن بندرگز-گرگان با اشاره به جایگاه استراتژیک بنادر استان اظهار کرد: بندرگز و بندر ترکمن در مدار توسعه استان نقشی مهم و حائز اهمیت دارند و ما باید بنادر خود را احیا کنیم.

بندرگز و بندر ترکمن در مدار توسعه استان نقشی مهم دارند

به گزارش گلستان 24، استاندار گلستان در این مراسم گفت : کریدور ریلی یک زیرساخت اساسی برای استان گلستان است و باید ارزش افزوده این کریدور در عرصه بار و مسافر برای گلستان میسر گردد.

دکتر حسن صادقلو ریل را مطمئن ترین نوع حمل و نقل و جابجایی دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا در آینده نزدیک، ارتباط ریلی شرق به غرب استان (کلاله – نوکنده) ایجاد شود.

وی با بیان اینکه میزان حمل بار کریدور ریلی استان در حال حاضر 1.5 میلیون تن است ، خاطرنشان کرد : برای ایجاد ارزش افزوده از حمل و نقل ریلی باید این جابجایی بار به 10 میلیون تن در سال افزایش یابد .

صادقلو با اشاره به کلنگ زنی طرح فولاد 2 میلیون تنی کارخانه فولاد اترک گلستان که در روز پنج شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می شود، اظهار امیدواری کرد: کریدور ریلی، توسعه صنعتی و توسعه گردشگری که در دولت تدبیر و امید برای استان گلستان آغاز شده، در سال 94 نتایج امیدبخشی برای گلستانی ها داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت کریدور ریلی بندرگز – قره تپه اظهار کرد: یقیناً این مسیر ریلی، امنیت و سرعت جابجایی را افزایش داده و در کاهش هزینه های باری و مسافری مؤثر خواهد بود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به احداث بزرگراه نوکنده به آشخانه اشاره کرد و افزود: مطالعات بزرگراه نوکنده کلاله – آشخانه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دکتر صادقلو با اشاره به جایگاه استراتژیک بنادر استان اظهار کرد: بندرگز و بندر ترکمن در مدار توسعه استان نقشی مهم و حائز اهمیت دارند و ما باید بنادر خود را احیا کنیم.

این مسوول اظهار کرد : دریا و بنادر استان همواره دغدغه دولت تدبیر و امید بوده و بر همین مبنا امسال ، اولین سالی است که گلستان بودجه ای 2 میلیارد تومانی را برای ساماندهی سواحل دریافت می کند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق ، اقدامی در خور توجه است ، گفت : ما در حال تدوین طرح جامع ساماندهی سواحل هستیم تا از این بودجه با برنامه ای صحیح استفاده شود و با مشکلاتی که دیگر استان های حاشیه دریای خزر مواجه هستند، روبرو نشویم.

استاندار گلستان با بیان منافع بسیار زیاد خطوط آهن نسبت به دیگر راه های حمل و نقل، خاطر نشان کرد: طرحی اولیه بین سه استان شمالی حاشیه دریای خزر در حال بررسی است که بر اساس آن خط آهنی سریع السیر، بندر ترکمن را به بندرانزلی متصل می کند و بسیاری از دغدغه های اقتصادی، امنیتی، ترافیکی و محیط زیستی را کاهش می دهد.

ارسال نظر

آخرین اخبار