بازدید نماینده ولی فقیه از ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نواختن مارش پیروزی در سوم خرداد، برپایی نمایشگاه آثار دانش آموزان استثنایی، 30 میلیارد ریال کمک معیشت به نیازمندان، برپایی نمایشگاه گل و گیاه و آذین بندی در گرگان

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، در بازدید نماینده ولی فقیه در استان گلستان از ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان کارشناسان و محققان ایستگاه روند پروژه ها و اصلاح بذر را توضیح دادند. 

آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در این بازدید اظهار کرد: دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با ترویج بیشتر بین مردم و کشاورزان ببرید تا آن ها نیز از نتایج این تحقیقات بهره مند شوند. 

امام جمعه گرگان افزود: از هر طریقی برای آگاه سازی کشاورزان استفاده کنید تا تولیدی کیفی تر، اقتصادی تر و بهینه تر اتفاق بیفتد حتی اگر شده با صدا و سیما هماهنگی شود و هفته ای یک شب برای کشاورزان با زبانی قابل فهم و کاربردی، مسائل ترویجی بیان شده و آگاهی رسانی صورت پذیرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گفت: در این ایستگاه یک هزار ژن و رقم مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته که به هشت رقم برای عرضه به کشاورزان رسیده ایم و تاکنون سه رقم اصلاح شده در تولید انبوه به کشاورزان واگذار شده است. 

مختار مهاجر افزود: در 27 هزار هکتار اراضی تحت کشت استان بین 5 تا 7.5 تن در هکتار محصول گندم گرفته می شود. 

به گفته وی برای اهتمام بیشتر به مباحث ترویجی و آگاهی رسانی به کشاورزان، 56 سایت تبلیغی و ترویجی در استان ایجاد شده تا کشاورزان از آخرین نتایج علمی کارشناسان بهره بگیرند. 


*** 

به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس و پاسداشت افتخارآفرینی رزمندگان اسلام، مارش پیروزی به صورت هماهنگ ساعت 11 صبح یکشنبه سوم خرداد در سطح استان نواخته می شود. 

بر اساس اعلام استانداری گلستان، مارش پیروزی در تمامی ساختمان های دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، بخشداری ها، نهادها، مدارس، ساختمان های ستادی و اداری آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، مساجد، پادگان ها، کلانتری ها، شهرداری ها (پارک ها، اتوبوس ها، تاکسی ها و ...) و پایانه های مسافربری به صورت همزمان پخش می شود. 


*** 

نمایشگاه آثار و توانمندی های دانش آموزان استثنایی استان گلستان در پارک شهر گرگان افتتاح شد. 

این نمایشگاه حاصل کار هنرآموزان در مدارس مقطع متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش در گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه شنوایی و ذهنی برگزار شده است. 

این نمایشگاه که با همکاری سه شهرستان گرگان، مینودشت و گنبدکاووس برگزار شده به مدت دو روز از ساعت 9 صبح تا 21 شب در پارک شهر گرگان آماده بازدید است. 

در این نمایشگاه آثار متنوعی از مشبک کاری، کشت گیاهان آپارتمانی، خیاطی، قالی بافی، چرم دوزی و گرافیک در معرض دید عموم قرار گرفته است. 


***

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان از واریز 30 میلیارد و 337 میلیون ریال کمک معیشت برای مددجویان این نهاد در فروردین امسال خبر داد. 

ابراهیم باغبانی با بیان این که پرداخت این کمک به منظور برطرف کردن نیازهای معیشتی مددجویان پرداخت می شود افزود: این مبلغ برای 52 هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر 105 هزار نفر واریز شد. 


*** 

سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گرگان چهارمین نمایشگاه گل و گیاه را در خیابان پنجم آذر، آذر یکم برگزار کرده است. 

این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 9 و نیم شب پذیرای بازدیدکنندگان است. 


***

شهرداری گرگان با فضاسازی جدید، معابر شهر را برای اعیاد شعبانیه مهیا می سازد. 

بر اساس اعلام معاونت فنی و عمران شهرداری نصب خیمه های نورانی در تقاطع چهار راه میدان، نورپردازی خیابان شهید نامجو، نورپردازی خاص میدان و خیابان حضرت ولی عصر (عج) و همچنین نصب ریسه های ال ای دی در خیابان های پاسداران و شهید بهشتی از جمله برنامه های استقبال از اعیاد شعبانیه است. 

آذین بندی با پارچه ها و ریسه های الوان در دیگر میادین نیز به صورت گسترده انجام خواهد شد. 


***

روز جهانی فشار خون بالا (27 اردیبهشت) فرصتی برای اطلاع رسانی نسبت به تهدید این بیماری و همچنین غربالگری گروه های در دسترس است. 

از این رو بر اساس نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه غربالگری فشار خون برای کارکنان ادارات اجرا می شود. 

در نمابر ارسالی از سوی استانداری گلستان به ایرنا، از کلیه دستگاه های اجرایی به ویژه رابطین سلامت خواسته شده که تعامل و همکاری لازم را با مرکز بهداشت استان و شهرستان ها داشته باشند. 

بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ در کشور و استان گلستان است به طوری که علت بیش از 40 درصد مرگ ها در استان مربوط به این بیماری هاست. 

فشار خون بالا مهمترین عامل خطر سکته های قلبی و مغزی است و یکی از عوامل مهم در کنترل آن، عدم اطلاع فرد از بالا بودن میزان آن است. 


*** 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر تخریب شمال کشور، روزهای ششم و هفتم خرداد در شهرستان بندرگز برگزار می شود. 


*** 

روزشمار و برنامه های ستاد مرکزی بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار 'ما می توانیم' اعلام شد. 

بر این اساس روز پنجشنبه سی و یکم اردیبهشت به عنوان شهدا، راست قامتان، فخرآفرینان، جمعه اول خرداد روز پاسداران، رزمندگان، حماسه آفرینان (روز پاسدار)، شنبه دوم خرداد روز جانبازان، ایثارگران، عزت مداران (روز جانباز)، یکشنبه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، ولایت مداری، حماسه سازان و دوشنبه چهارم خرداد روز مقاومت و ایستادگی، پایداری و صلابت، روز دزفول نام گذاری شده است.

به همین منظور برنامه های بزرگداشت این ایام از جمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، سرکشی، تجلیل و تقدیر از خانواده های معظم شهیدان، حضور گسترده پاسداران و بسیجیان با لباس فرم در نمازهای جمعه سراسر کشور، تقدیر از جانبازان و همسران و خانواده های آنان، پخش مارش و سرود فتح و پیروزی، مراسم صبحگاه نیروهای مسلح و حضور فرماندهان در پایگاه ها و مراکز بسیج و تبیین حماسه و مقاومت مردم، برگزار می شود. 


*** 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از آموزش 126 هزار نفر - ساعت در مراکز جوار دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته با هدف ارتقاء مهارت های فنی دانشجویان هم راستا با تحصیلات آکادمیک، 113دوره برای یک هزار و 574 نفر با حجم 126 هزار و 254 نفر - ساعت در مراکز جوار دانشگاهی با متوسط 81 ساعت برگزار شد. 

ابوالفضل تیرانداز با بیان این که 68 رشته مختلف آموزشی در واحدهای دانشگاهی استان اجرا شده است اظهار کرد: 77 درصد فراگیران مردان و 23 درصد بانوان بودند که در برنامه های سال جاری به دنبال توازن در جنسیت فراگیران و حضور در خوابگاه های دانشجویی و پر کردن اوقاعت فراغت آن ها هستیم. 


*** 

برای نخستین بار در استان گلستان از بلوک مفصلی به عنوان یکی از تجهیزات نوین راهداری در سه راهی نظام آباد - ایمر شهرستان علی آباد به طول 3.8 کیلومتر استفاده شد. 

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: نصب بلوک مفصلی باعث جداسازی لایه رفت و برگشت جاده های چهارخطه و افزایش ضریب ایمنی آن ها می شود. 

عادل مصدقی مقاومت این نوع بلوک را از گارد ریل بسیار بیشتر دانست و افزود: بلوک مفصلی از نوع بتن های پرمقاومت و با نفوذپذیری کم است که مانع عبور وسیله نقلیه در برخورد با حفاظ و رفتن به لاین مقابل می شود. 

مصدقی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این تجهیزات را در سال جاری 10 میلیارد ریال اعلام کرد. 


*** 

در راستای گسترش و اجرای دقیق طرح دادپزشک در سطح استان، نشستی با حضور مدیرکل پزشکی قانونی، رییس دادگستری، فرماندار، شهردار، فرماندهی انتظامی، پزشکی قانونی، مسئولین بهداشت و درمان و اداره اوقاف به دعوت دادستان شهرستان در دادگستری علی آباد برگزار شد. 

در این جلسه دکتر مهدی قربانی ثمینی مدیر پزشکی قانونی و رییس اجرایی طرح دادپزشک در استان به تبیین ضرورت اجرای طرح پرداخت و خواستار هماهنگی مجموعه های مرتبط با اجرای طرح شد. 

در ادامه سایر شرکت کنندگان در زمینه نحوه اجرای طرح، مزایا و چالش های فرارو مطالبی را مطرح کردند. 

محمدی دادستان شهرستان علی آباد نیز اعلام کرد: دستورالعملی به منظور اجرای دقیق طرح از ابتدای خرداد سال جاری در مرحله اول با اولویت حوزه شهری به دستگاه های مرتبط ابلاغ خواهد شد. 


*** 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گلستان گفت: 11هزار و 309 نفر از حامیان ایتام استان بومی هستند که این تعداد 67 درصد حامیان را تشکیل می دهد. 

ربیع اله وفایی با قدردانی از اعتماد خیرین و حامیان استان گلستان افزود: طرح اکرام ایتام بیش از یک دهه است که توسط این نهاد اجرایی شده و مورد استقبال بسیاری از خیرین قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: هم اینک 16 هزار و 749 حامی سرپرستی بیش از هفت هزار یتیم گلستانی را بر عهده دارند و با حمایت های نقدی و غیرنقدی خود آن ها را مورد تفقد و دلجویی قرار می دهند. 


*** 

کارگاه آموزشی مشاوران مدارس استثنایی با موضوع فنون مشاوره گروهی در گرگان برگزار شد. 

در این جلسه آموزشی فنون روان شناسی فردی، نظریه عقلانی، عاطفی الیس، روش گشتالت، روش مراجع محوری، روش رفتارگرایی، روش تحلیلی عاملی، روش ماراتن، روش نمایش درمانی و روش حساسیت منظم ارائه شد. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار