هاشمیان با بیان اینکه با قطع زنجیره کرونا می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم، گفت: باید از مراجعات غیر ضروری در جامعه بکاهیم.

شکست ویروس کرونا با قطع زنجیره انتقال

به گزارش گلستان ۲۴؛ «شروین السادات هاشمیان اصفهانی» امروز (چهارشنبه 14 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال نزدیک شدن به پیک کرونا در استان گلستان هستیم و خوشبختانه این ویروس قابل پیشگیری است و مردم در حال رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه هستند.

 

استادیار گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: باید شستشوی دست به صورت مکرر انجام شود و افرادی که در منزل خود قرنطینگی دارند لازم نیست مکرر از الکل برای شستشوی دست استفاده کنند و تنها شستشوی دست با آب و صابون اکتفا می کند.

 

هاشمیان بیان کرد: برای ضدعفونی سطوح دو قاشق آب ژاول (وایتکس یا مایع سفید کننده) در یک ظرف شیشه شوی ریخته و از آن به این منظور استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه نباید احساس کنیم که هر کسی که دچار ضعف شد به کرونا مبتلا شده است، افزود: با توجه به اینکه در پیک آنفولانزا نیز قرار داریم مراجعات غیر ضروری در کلینیک ها و درمانگاه ها احتمال تشدید علام بیماری را در افراد دوچندان می کند.

 

استادیار گروه بهداشت و پزشک اجتماعی یادآور شد: همه افراد جامعه باید دست به دست هم دهند و با این ویروس مقابله کنند، مردم باید مسیر انتقال ویروس را با ماندن در منازل بشکنند و درخواست داریم برای کارهای غیر ضرور در جامعه حضور پیدا نکنند.

 

هاشمیان افزود: نرم افزار آنلاین برای مسائل بانکی وجود دارد و برخی مشاغل نیز که مجبور هستند بیرون بروند حتما مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند و در هر فرصتی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و صابون دست های خود را بشویند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار