رگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس، صادرات 366 میلیون دلاری کالای غیرنفتی، آغاز ثبت نام از صادرکنندگان نمونه، اجرای پروژه های مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و دستگاه های اجرایی گلستان و ترجمه کتاب 'تحلیل هوشمند کاربری اراضی'

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و ششمین نمایشگاه تخصصی نوآوری های صنعت ساختمان برگزار می شود.

این نمایشگاه از پنجم لغایت هشتم خرداد در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار می گردد. 

متقاضیان برای ثبت نام می توانند با شماره تماس 32640664-017 داخلی 336 واحد بازاریابی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان تماس بگیرند.

***

استاندار گلستان در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار کرد: تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس یک اولویت اساسی است و در سال جاری باید این میراث شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و جهادگران تدوین شود.

حسن صادقلو با بیان این که شاخصه هیات امناء از بین بردن چارچوب زمانی و برخی محدودیت هاست، تصریح کرد: باید تمامی مسائل و نکات مربوط به تاریخ شهدا گردآوری و تدوین شود تا به نوعی از این میراث ماندگار نگهداری شود و بتوانیم آن را از طریق موزه ها و پرتال ها و ... رونمایی کنیم و جلوه آن را به نسل امروز نشان دهیم.

وی با بیان وظایفی که برای هیات امناء آمده خاطرنشان کرد: وظایف هیات امناء در استان باید متناظر با وظایف در کشور باشد و در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و انعکاس جان فشانی ها و دستاوردهای رزمندگان اسلام تلاش کند.

***

بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان کل صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته از لحاظ ارزشی 366 میلیون دلار و از لحاظ وزنی 920 هزار تن بوده که نسبت به سال ماقبل 27 درصد از لحاظ وزنی و همچنین از لحاظ ارزشی رشد داشته است. 

اقلام عمده صادراتی گلستان نیز شامل پنیر و سایر لبنیات با رشد 25 درصد، قطعات سوله با 81 درصد، میلگرد 96 درصد، گوشت مرغ منجمد 138 درصد، رب گوجه فرنگی با 33 درصد، خوراک آماده طیور با 115 درصد و سیمان با 674 درصد رشد همراه بوده است.

در سال قبل کشورهای ترکمنستان با 16 درصد رشد، عراق با 45 درصد، افغانستان با 67 درصد و قزاقستان با 70 درصد رشد مقاصد عمده صادرات غیرنفتی استان را تشکیل دادند. 

***

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز ثبت نام صادرکنندگان نمونه خبر داد.

فعالان صادرات غیرنفتی استان گلستان می توانند با مراجعه به سامانه اختصاصی انتخاب صادرکنندگان نمونه به نشانی http://nemoonesh.tpo.ir ، ثبت نام الکترونیکی و دریافت کد رهگیری تا مهلت 20 خرداد در این فراخوان بزرگ شرکت کنند.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 22662538 ، 22663857 و 22663862 (021) دبیرخانه کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه تماس بگیرند.

***

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای پروژه های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستگاه های اجرایی در استان خبر داد.

فائزه عبدالهی گفت: در سال جاری 9 پروژه مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستگاه های اجرایی در استان گلستان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی برای تعمیق باورهای دینی و تحکیم و پویایی خانواده پروژه 'تقویت شیوه های مهارتی و ارتباطی اولیاء با دانش آموزان دختر' در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان، اولیاء و مربیان مدارس با موضوع تقویت مهارت های ارتباطی و برای حمایت از طرح های مشاوره ای، تربیتی، فرهنگی، هنری، رسانه ای، پژوهشی مرتبط با امور زنان و خانواده پروژه 'افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم در پایه های اول تا ششم ابتدایی'، برای ارتقاء وضعیت بهداشت روانی و سلامت جسمانی زنان و خانواده پروژه 'بهبود وضعیت آموزشی بهداشتی دانش آموزان دختر محروم و نیازمند در مقطع اول متوسطه (پایه اول)' با برگزاری کارگاه آموزشی و اهدای بسته آموزشی متناسب با موضوع به مخاطبین با همکاری وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

عبدالهی ادامه داد: برای ارتقاء مهارت های شغلی زنان و متناسب با نیازهای جامعه و خانواده پروژه 'انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیلگر توسعه روستایی' ، پروژه 'توسعه و تجهیز صندوق های اعتبار خرد زنان روستایی' ، پروژه 'آموزش و ترویج کارآفرینی زنان روستایی' ، پروژه 'تقویت نقش زنان در توسعه کشاورزی پایدار ' ، پروژه 'توسعه و تجهیز صندوق های اعتبار خرد زنان عشایر' با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و پروژه 'انتخاب، آموزش، ارائه خدمات مشاوره و ساماندهی زنان کشاورز در جهت ارتقاء کیفیت و استانداردسازی تولیدات آن ها برای رسیدن به افزایش و پایداری اشتغال' با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برنامه ریزی شده است.

***

کتاب 'تحلیل هوشمند کاربری اراضی' توسط کارشناس شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ترجمه شد. 

محسن عادلی کارشناس حوزه بهره برداری شرکت آبفا گلستان گفت: کتاب تحلیل هوشمند کاربری اراضی - مدل Lvcis - استراتژی تشخیص ناسازگاری کاربری اراضی در پی کنکاش در مورد حقایق فضایی تغییرات رو به رشد کاربری اراضی بوده است.

وی افزود: در این بین سه نوع غالب کاربری اراضی مشتمل بر کاربری های کشاورزی، شهری و حفاظتی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سناریوی اصلی کتاب در مورد فرآیند و راهبرد تشخیص ناسازگاری های موجود بین کاربری های مختلف زمین است و سعی دارد ضمن تعیین شایستگی های طبقات مختلف کاربری اراضی از دیدگاه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... بهترین پیشنهاد را برای تخصیص نوع کاربری زمین آتی در نظر بگیرد.

***

فرماندار علی آباد در اولین نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان در سد کبودوال گفت: پدیده خشکسالی و تغییر اکوسیستم موجب شده منابع آب های زیرزمینی تا حد زیادی کاهش یابد و این موضوع در درازمدت خسارت های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

احمد تجری مفرد بیان کرد: به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی های فصلی، باید منابع آب های سطحی و زیرزمینی موجود به خوبی شناسایی و بهره برداری از آن ها به صورت برنامه ریزی شده و دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط امروز با وجود خشکسالی های متوالی اهمیت آب و ارزش حیاتی آن بر کسی پوشیده نیست و آب موجود، دیگر جوابگوی کشاورزی سنتی نبوده و برای آبیاری نوین باید برنامه اساسی داشته باشیم.

***

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با همراهی مشاور و مدیر برنامه ریزی عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر فنی استانداری با مدیر و کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان دیدار کرد.

رضا مروتی ضمن تقدیر از مجموعه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بحث کنترل کیفی، خواستار ریشه یابی مشکلات کیفیت پروژه های استان شد و از پیشنهاد آزمایشگاه استان مبنی بر تشکیل کمیته ای نظارتی بر تمام آزمایشگاه های خصوصی در مقوله کنترل کیفی استقبال نمود.

معاون عمرانی استاندار از آمادگی شورای فنی و معاونت عمرانی استانداری برای فراهم کردن عرصه برای حضور آزمایشگاه در تمامی جایگاه های کنترل کیفی خبر داد و اعلام کرد: موارد ذکر شده را در جلساتی جداگانه با حضور استاندار و شورای فنی مطرح خواهد کرد و لذا از آزمایشگاه استان انتظار است که تلاش کنند در کنترل کیفیت کلیه پروژه های مهم استان حضور فعال و پررنگ داشته باشند.

***

در نشستی در سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعتبارنامه های رؤسای اتحادیه خواربار و لبنیات، چاپخانه داران، فروشندگان رنگ و ابزار و یراق، فروشندگان پوشاک و خرازان، چلوکباب ورستوران داران و بزازان به آنان تحویل شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: این سازمان در سال جاری ضمن اجرای سیاست های دولت، موضوع صندوق مکانیزه فروش و نیز ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

بر اساس آماری که از طریق کمیسیون نظارت استان و همچنین اتاق های اصناف شهرستان جمع آوری شده، حدود 9 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان وجود دارد که شامل واحدهای فعال و غیرفعال می شود.

***

فرماندار بندرگز در دومین نشست شورای اداری شهرستان از برگزاری یادواره سرداران و 200 شهید تخریب شمال کشور در استان گلستان خبر داد.

علی اصغر میرزایی گفت: این یادواره به میزبانی بندرگز روزهای ششم و هفتم خرداد در زیارتگاه شهدای گمنام این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی همکاری مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری یادواره سرداران و شهدای تخریب شمال کشور را خواستار شد.


***

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان و صنایع دستی، فرش، نان و غله و ... به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از ساعت هشت صبح مورخ پنجشنبه 31 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 24 هفتم خرداد ادامه می یابد.

دومین آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، تفاهم نامه ها ( صنایع دستی، فرش، نان و غله و ... ) سال 94 در تاریخ 21 خرداد سال جاری برگزار می شود.

داوطلبان می توانند از تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت http://advari.irantvto.ir پس از خرید کارت اعتباری در حرفه مورد نظر خود ثبت نام نمایند.


***

به مناسبت هفته میراث فرهنگی، از رؤسای فعال پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، شوراها و انجمن های فعال میراث فرهنگی شهرستان علی آباد تجلیل شد.

مدیر میراث فرهنگی علی آباد در این مراسم گفت: نیروی انتظامی و شوراهای اسلامی سطح شهرستان بازوان قدرتمند یگان حفاظت میراث فرهنگی در جهت پیشگیری و برخورد با متجاوزان و سنگ اندازان میراث فرهنگی هستند.

یاسر قندهاری کشف بیش از 800 قلم اشیاء قاچاق تاریخی فرهنگی در سال گذشته را مرهون زحمات پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و همچنین شبکه پنهان شهرستان دانست و افزود: تعامل و همکاری هر چه بیشتر در حفاظت از مواریث فرهنگی به ویِژه تپه ها و محوطه های باستانی که در سطح روستاها نمایان هستند زمینه های حفاظت هر چه بهتر مواریث تاریخی و باستانی شهرستان را فراهم خواهد کرد. 


***


حیدرعلی تازیکه مسئول امور فرهنگی بهزیستی گلستان از اعزام بیش از 320 نفر از مددجویان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: نخستین کاروان زیارتی بهزیستی استان با همکاری معاونت های توانبخشی و اجتماعی این اداره کل در سال جاری متشکل از زنان سرپرست خانوار، معلولین و مددجویان، از طریق اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند.



***

ارزیابی مهارتی طلاب پایه دوم و چهارم و امتحان شفاهی پایه چهارم سفیران هدایت استان گلستان برگزار شد. 

این امتحانات با نظارت معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان و شرکت 80 طلبه مدارس علمیه سفیران هدایت انجام شد.

این طرح به منظور ارزیابی میزان تحقق اهداف علمی آموزشی و مهارتی طلاب سفیران هدایت اواخر هر سال تحصیلی انجام و نتایج آن یک هفته پس از برگزاری آزمون به مدارس اعلام می گردد.

امتحان شفاهی نیز توسط هیات ارزیابی استان در سه محور فقه، اصول و ادبیات عرب برگزار گردید.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار