مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از برداشت پیله تر کرم ابریشم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 30 تن پیله تر در این شهرستان تولید شود.

امسال 30 تن پیله ترکرم ابریشم درگالیکش تولید می‌شود

به گزارش گلستان 24، مهندس حبیب اله زارع  گفت: امسال 795 جعبه تخم نوغان بین 653 بهره‌بردار شهرستان توزیع‌شده است .

nilkooh154 1

وی گفت: قیمت خرید تضمینی این محصول 151 هزار ریال برای هر کیلوگرم است ولی قیمت توافقی آن توسط بخش خصوصی به بیش از200 هزار ریال می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در خصوص مشکلات این صنعت قدیمی منطقه گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی و زنجیره تولید در این منطقه یکی از مشکلات اساسی این صنعت به شمار می‌رود.

زراع گفت: تمامی پیله‌های تولیدی این منطقه قبل از تبدیل به نخ برای فراوری از استان خارج می‌شود که این امر موجب خروج ارزش ناشی از فراوری پیله‌ها و تولید نخ می‌شود.

وی افزود: چنانچه زیرساخت‌های تبدیل و فرآوری پیله به نخ در این شهرستان و یا دریکی از شهرستان‌های شرق گلستان فراهم شود به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بیشتر این منطقه کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم منطقه نیز گفت: از اسفند سال 93 برای حمایت از نوغانداران 7 هزار و 600 اصله نهال اصلاح‌شده توت به‌صورت رایگان در بین نوغانداران توزیع شد.

nilkooh154 1

به گفته وی، همچنین 4 دوره آموزشی و ترویجی نوغانداری با حضور زنان روستایی شهرستان برگزار شد.

زارع گفت: همچنین امسال تجهیزات مختلف پرورش کرم ابریشم نظیر دماسنج ، رطوبت‌سنج، دستگاه بخار ساز نیز به‌صورت رایگان در اختیار 30 بهره‌بردار قرارگرفته است./نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار