مادر شهید عبدالقیوم دهقانی : فرزندم گفت هر زمان شهید شدم هیچ زمان از طرف دولت هیچ حقوقی متوقع نباشم چون برای وطنم دینم را ادا می کنم.

شهید مفقودالاثر ترکمن که به مادرش سفارش کرد بعد از شهادتش از دولت هیچ حقوقی نگیرد

 به گزارش گلستان 24،  شهید عبدالقیوم دهقانی در سال 1346 در گمیشان (کمیش دفه) پا به این جهان خاکی نهاد. نام پدرش رجب دُردی بود. او فرزند نخست خانواده و دارای ده برادر و پنج خواهر بود. او تحصیلات ابتدایی را در گمیشان گذراند. با حمله رژیم جنایتکار عراق به ایران او نیز مانند جوانان غیور سرزمینمان ایران از بندر ترکمن به قزوین رفت و شیوه نظامی و دفاعی را آموخت و به منطقه «چنانه» اندیمشک خوزستان اعزام شد و در آنجا در یگان 16 زرهی به مدت 22 ماه به دفاع از میهن پرداخت تا اینکه در منطقه ابوغریب اندیمشک مفقود الاثر شد و اکنون بیش از 26 سال از مفقود الاثر شدن شهید بزرگوار می گذرد.

زهره پورقاز مادری که 26 سال است چشم انتظاری می کشد می گوید : فرزندم  به من گفتند که هر زمان شهید شدم هیچ زمان از طرف دولت هیچ حقوقی متوقع نباشم چون برای وطنم دینم را ادا می کنم. فرزند شهیدم دونده بود و کسی نمی توانست در دوندگی به پای او برسد. بسیار سخت است که پسرم مفقود الاثر است و همیشه چشم به راهم شاید فرزندم را ببینم. شب و روز دعا می کنم که بیاید.

غفور دهقانی برادر شهید ادامه داد:  بنده، برادر شهید عبدالقیوم، یاد دارم روزی ایشان به مرخصی آمده بود. به ایشان گفتم: «اگر شهید شدی تا دم مرک مبارزه کن یا اینکه مانند ترسویی اسیر دشمن مشو.» گفت: «خاطرت جمع باشد. اسیر دشمن نمی شوم و تا قطره آخر خون جلو دشمن می ایستم. یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دست دشمن نمی دهیم.»

برگرفته از کتاب شهدای گمیشان نوشته دکتر سیاووش مرشدی

ارسال نظر

آخرین اخبار