اعلام میزان برداشت گندم، جو و کلزا، آزمون سراسری دانشگاه ها و هماهنگی جشن رمضان، اخبار کوتاه بندر ترکمن از توابع استان گلستان است.

چند خبر کوتاه از بندرترکمن

به گزارش گلستان 24، از جهاد کشاورزی شهرستان ترکمن تا دوازدهم خرداد سال جاری افزون بر دو هزار تن گندم از مزارع زیرکشت این محصول برداشت شده است.

همچنین کشاورزان بندرترکمنی در این مدت296685 تن جو و 46950 تن کلزا از مزارع خود برداشت کردند.

برداشت این محصولات از اوایل ماه جاری در نقاط مختلف استان گلستان آغاز شده است.

گندم کشت اصلی گلستان است و امسال افزون بر 390 هزار هکتار به کشت این محصول در استان اختصاص دارد.

****

معاون فرماندار بندرترکمن در جلسه کمیسیون برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها گفت: این آزمون در تاریخ 21 و 22 ماه جاری و همزمان با سراسر کشور دراین شهرستان برگزار می شود.

صادق شیرنگی، این آزمون را رویداد بزرگ علمی در سطح کشور و شهرستان بیان کرد و 

اظهار داشت: این آزمون از جهات مختلف قابل بررسی است، اول به دلیل فردی که دانش آموزان تلاش می کنند، چندسال زحمات خود را در یک رقابت بزرگ و ملی به ثمر برسانند و دوم اینکه آزمون به لحاظ وسعت و تاثیری که بر آینده کشور دارد، از جنبه ملی مهم بوده و پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، توسعه، خودکفایی به دست همین آینده سازان رقم می خورد.

همکاری دستگاه های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور، اداره آب و برق، مرکز بهداشت و آموزش و پرورش جهت برگزاری این آزمون با آرامش و امنیت کامل از تصمیمات این جلسه بود.

****

جلسه هماهنگی جشن رمضان در آستانه این ماه مبارک و با هدف ترغیب و هدایت خیرین، سازمان های رسمی جهت مشارکت برای رفع نیاز محرومین جامعه، نهادینه کردن فعالیت های خیرخواهانه، ایجاد همبستگی اجتماعی با رویکرد بهره مندی بیشتر از مساعدت های خیرین و جذب کمک های نقدی و غیر نقدی در بندرترکمن برگزار شد.

سرکشی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، توزیع نان رایگان در ایام ماه مبارک رمضان در بین مردم، همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در تهیه ملزومات و سفره افطار و برگزاری جشن رمضان با حضور اقشار مختلف مردم از مطالب مطرح شده دراین نشست بود.

بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار