رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان با افزایش مواجه شده است و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ فوتی براثر کرونا در استان ثبت شد.


روند افزایشی کرونا در استان گلستان / ۱۳ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش گلستان ۲۴، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در گلستان با افزایش مواجه شده است و شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان رامیان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا نارنجی هستند.

فاضل افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ بیمار سرپایی کرونا در استان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که ۹۰ مورد آن مثبت بود.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند، که از این تعداد، ۱۰۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۳ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

فاضل گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ فوتی براثر کرونا در استان ثبت شد

این مقام مسئول از مردم خواست: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و برگزار نکردن مراسم‌های دسته جمعی، ضمن مراقبت از خود و خانواده شان، از کادر بهداشت و درمان نیز حمایت کنند.

فاضل گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد ۲۷ هزار و ۵۷۱ آزمایش کرونا در استان انجام شده که ۱۱ هزار و ۳۳۸ مورد جواب آزمایش‌ها مثبت اعلام شد.

او گفت: امیدواریم طی روز‌های آینده با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، شاهد کاهش آمار شیوع کرونا در استان باشیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار