روزه سکوت مسئولان در پرونده تخلف اعضای شورای شهر کردکوی/علت تعلل دستگاه قضا در صدور حکم چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴، پرونده یکی از تخلفات برخی اعضای شورای شهر کردکوی که 3 سالی است در دستگاه قضا در حال خاک خوردن است مربوط به مبالغی است که برخی از این اعضا در ازای صدور پروانه قلابی ساخت و ساز (جعل اسناد) از برخی افراد می گرفتند، به بیان ساده تر اگر قرار بود برای روال طبیعی یک پروانه ساخت مبلغ 50 میلیون تومان در روال اداری هزینه شود فرد متقاضی با پرداخت 40 میلیون تومان به اشخاص خاص در شورای شهر کردکوی این پروانه جعل شده را دریافت می کرد و در واقع پولی که باید به حساب نظام مهندسی ساختمان واریز می شد سر از حساب شخصی این اعضا در می آورد.  

منابع مطلع از این پرونده می گویند مبلغ دریافت شده از سوی اعضای شورای شهر کردکوی از مردم به چند میلیارد تومان می رسد، شاید اگر این پرونده در جای خودش و به موقع رسیدگی می شد تخلف دیگری که مربوط به اضافه کردن زمین های حاشیه شهر به فضای شهری و فروش میلیاردی آن ها است، کشیده نمی شد!!

با شناختی که از قاطعیت رئیس دادگستری استان در برخورد با متخلفان در استان وجود دارد این سوال مطرح می شود تعلل در رسیدگی به این پرونده و صدور حکم برای افراد خاطی چرا باید این قدر زمان ببرد؟ آیا دادستان و بازپرس وظیفه خود را در رابطه با این پرونده به درستی انجام داده اند؟

سازمان نظام مهندسی ساختمان که طرف دیگر این ماجراست و وظیفه صدور مجوزهای ساخت و ساز بر عهده آن بوده حالا چرا سکوت کرده و نسبت به این پرونده واکنشی نشان نمی دهد؟

چند ماه دیگر انتخابات دور جدید شوراها برگزار می شود و این حق مردم شهرستان کردکوی است که بدانند افرادی که به عنوان نماینده انتخاب کرده بودند چه خیانت هایی مرتکب شده اند، افرادی که در جایگاه مسئول در نظام جمهوری اسلامی تکیه بر کرسی  نمایندگی زده اند و شعار خدمت به مردم سر می دهند آیا باید درگیر چنین تخلفاتی شوند؟

مردم کردکوی چشم انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضا با اینگونه جرائم بوده و انتظار می رود شخص استاندار هم برای تسریع در حل این پرونده به این موضوع ورود کرده و جلوی احتمال تخلف در سایر شهرها هم گرفته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار