هنرمند فیلمساز گلستانی:

رضوانی گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» بستری را برای ارائه فعالیت های فرهنگی به خصوص فیلمسازهای جوان مسجدی فراهم کرده است.

جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» بستری را برای فیلمسازهای مسجدی فراهم کرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «یاسین رضوانی» در راستای برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هنر هفتم از دیرباز مورد توجه عموم انسان ها بوده و هست و چه بسا کامل ترین هنر بوده و از این طریق می توان تاثیر بسزایی بر جامعه گذاشت.

 

هنرمند فیلمساز گلستانی افزود: برگزاری این جشنواره بستری را برای ارائه فعالیت های فرهنگی به خصوص فیلمسازهای جوان مسجدی(بچه های مسجد) فراهم کرده است تا بتوانند فیلم هایی که زیر نظر تعالیم دینی و مذهبی تولید می کنند به نمایش درآورند.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره طنین مسجد یکی از بزرگترین تصمیمات درستی بود که گرفته شده تا علاقمندان بتوانند از این طریق در فضای کاملا سالم رقابتی، سطح کیفی و تجربه و آگاهی خود را نسبت به این هنر فاخر بالا ببرند.

 

رضوانی با اشاره به شرکت خود و ارسال آثار خود در رویداد ملی فهما، اظهارداشت: در سال گذشته یکی از فیلم های اینجانب از سوی کانون فرهنگی هنری قدس گرگان که عضو آن نیز هستم، توانست در رویداد ملی فهما رتبه نخست کشور را کسب کند.

 

وی افزود: امسال نیز با دو اثر در جشنواره طنین مسجد و رویداد ملی فهما که با نام جدید «ایران قوی» شرکت خواهم کرد.

 

این هنرمند فیلمساز اظهارامیدواری کرد: جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» استمرار داشته باشد و شاهد حضور بچه های مسجدی در آن باشیم.

 

وی پیشنهاد کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره می توان با دعوت اساتید صاحب نام، کلاس های کارگاهی را هر چه بهتر و بیشتر در جهت ساخت تولید فیلم ها و آثاری با محور و موضوعات هدفمند آموزش برگزار کرد.

 

رضوانی در پایان از همه کسانی که چراغ این جشنواره را روشن کرده و روز به روز برای روشن بودن آن تلاش می کنند قدردانی کرد.

 

**چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» در قالب طرح «ایران قوی» از سوی کانون فرهنگی طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) کوی شهید مطهری گرگان تحت نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان و با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

بهره گیری از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش مفاهیم سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، جهت دهی گرایش های هنری در حوزه فیلم ، به سمت تولید آثار با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فیلم و استفاده بیشتر از قابلیت های آن، بسط و گسترش حوزه فیلم سازی از طریق تربیت و آموزش هنرمندان متعهد و تولید و خلق آثارهنری دینی و حرکت به سمت کارآفرینی هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اهداف اصلی این جشنواره است.

 

رفتارهای اجتماعی، حقوق همسایه، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ربا، کسب حلال، علم اندوزی، کتاب، نذر فرهنگی، سحر خیزی، تکریم والدین، ازدواج آسان، پوشش اسلامی-ایرانی، قناعت، ساده زیستی، صرفه جویی، معماری اسلامی-ایرانی، خانواده سالم، کار و تلاش، مسجد، نیایش، جهاد، نماز، انقلاب اسلامی، وحدت، قهرمان زندگی من، مدافعان سلامت و غیره ازعناوین مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی جشنواره است.

 

موضوع بخش ویژه روستایی این جشنواره نیز شامل؛ روستا و زندگی روستایی می شود.

 

بخش های رقابتی جشنواره شامل؛ بخش اصلی در قالب فیلم کوتاه داستانی، بخش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم نامه کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی و نماهنگ و بخش روستایی شامل؛ فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، فیلمنامه و تحقیق و پژوهش است.

 

زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از (6 آذر) آغاز شده و تا (25 بهمن) ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار