مهدی باقریان:

کار فرهنگی زمانی ارزشمند است که مردمی و به دور از چشم داشت به کمک های دولتی و مسئولین باشد گرچه این مطلب وظیفه را از مسئولین ساقط نمی کند.

فعالیت های فرهنگی استان، به بزرگداشت و گرامی داشت محدود شده است

بسمه تعالی

به گزارش گلستان 24، مهدی باقریان، متولد تیر ماه سال 69 ،کارشناس ارشد مهندسی معماری، فعال بسیج دانشجویی، منتقد و از فعالین فرهنگی شهرستان گنبد است. بخشی از مسئولیت های و ی از این قرار است:

مسئول شورای تبیین مواضع استان گلستان
مسئول قرارگاه مهندسی فرهنگی سجیل 92 تا کنون
مسئول قرارگاه جنگ نرم 93
سرگروه طرح صالحین 93 تا کنون
دبیر مجمع حزب الله 90
مدیر کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت90-91
عضو ستاد کمیته جوانان و رسانه 89 تا کنون
مدیر و عضو هیئت موسس موسسه فرهنگی طلایه داران قلم87
عضو گروه نخبگان دیدارکننده با رییس جمهور 89
فعال فرهنگی سازمان ملی جوانان 87-91
مربی طرح چهره به چهره کانون فرهنگی شهید رویایی نژاد90-92
عضو کانون فرهنگی هنری شهیدرویایی نژاد 90- تا کنون
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی 92 تا کنون
عضو کمیته ویژه پیگیریهای فرهنگی دانشگاه 92 تا کنون
مسئول کمیته بسیج و روابط جوانان بسیج در فرمانداری 93
خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان گلستان 93
دبیر ستاد امتداد راهیان نور 92- 93
معاون فرهنگی انجمن مطالعات خانواده 92

aaaaaaaaaaa

 

مهدی باقریان در مصاحبه اختصاصی خود با گلستان 24، چنین گفت:

1. چه شد که به عرصه کار فرهنگی قدم گذاشتید؟

بنده از همان دوران ابتدایی و راهنمایی همواره به قول معلمان و مسئولین مدارس فردی پیش فعال و اجتماعی بودم و ضمن عضویت در شورای دانش آموزی و انجمن ها و بسیج دانش آموزی همواره در برنامه های فرهنگی شرکت کرده و برخی را اجرا می کردم. و با توجه به حضور خانواده در مسجد در فعالیتهای فرهنگی آنجا نیز حضور داشتم وحاج داوود فرقانی در شکل دهی خمیرمایه اولیه ما نقش مهمی داشتند.

اما نقطه عطف زندگی بنده و شروع جدی فعالیت های فرهنگی ام بر میگردد به عضویت در مجموعه فرهنگی فاطمیون در سال سوم دبیرستان و شرکت در حلقه های فرهنگی و کلاسهای مدیریتی و همنشینی با بزرگان فرهنگی شهرستان از جمله آقایان حسن جعفری، حجه الاسلام امین قرایی و آقای قاسم استیری.

بنابراین پذیرش مسئولیت فرهنگی این مجموعه فرهنگی مذهبی و بطور همزمان مسئولیت فرهنگی پایگاه امام خمینی مسجد عسکریه اولین قدم های بنده در عرصه فرهنگی بود که و پس از به ورود به دانشگاه مسئولیت های متعدد فرهنگی و سیاسی در دانشگاه و شهرستان را عهده دار شدم.

2.همکاری مسئولین با شما در این عرصه چگونه بوده؟

به نظربنده کار فرهنگی زمانی ارزشمند است که مردمی و به دور از چشم داشت به کمک های دولتی و مسئولین باشد گرچه این مطلب وظیفه را از مسئولین ساقط نمی کند. اما بنده همواره سعی کردم در اجرای برنامه های فرهنگی از پتانسیل همه مجموعه ها استفاده کرده و در تعامل با مسئولین بدون حاشیه و تنش به اهداف برنامه ریزی شده برنامه ها برسم . طبیعی است که در حمایت های مادی و معنوی شدت و ضعف در دوره ها و زمانهای مختلف وجود داشته است اما در شهرستان گنبدکاووس اغلب از برنامه های ما حمایت شده است.

3.به نظر شما جای چه کارهای فرهنگی در استان خالی است و بهتر است که انجام شود؟

فکر می کنم مجموعه و موسسات فرهنگی استان و طبیعتا فعالان فرهنگی سطح استان گلستان متاسفانه از خانواده و فضای تحکیم بخش آن به جامعه غفلت کرده اند و تقریبا شاهد هستیم که دوستان فعال در حوزه فرهنگ یا فرهنگ را هم سیاسی تعریف کرده و یا صرفا منحصر به برنانه های بزرگداشت و گرامیداشت که البته اینها هم لازم است، محدود گشته اند.

به نظر حقیر لازم و ضروری است فعالان عرصه فرهنگی در سطح استان به طور ویژه و کارشناسانه در حوزه خانواده و یا به عبارتی کامل تر سبک زندگی اسلامی ایرانی تلاش کنند و تمام همت خود را معطوف به تحکیم بنیان های خانواده کنند زیرا امروز بزرگترین آسیب فرهنگی کشور ما متزلزل شدن این بنیان حیاتی است.

 

bbbbbbbbbbb

4. از مسئولین چه انتظاری دارید؟

بهترین پاسخ برای این سوال فکر میکنم دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی است که از همگان خواستند از گروههای و تشکل های مردمی و برنامه های خودجوش کوچک و بزرگ حمایت کنند و موفقیت در روند تعالی فرهنگ کشور را نیز وابسته به موفقیت و حرکت جبهه وار این حرکت های فرهنگی خودجوش مردمی بیان فرمودند.

بنابراین انتظار می رود مسئولین با ایجاد ردیف بودجه مستقل برای حمایت های مادی و همچنین فراهم کردن بستر کار و حمایت های معنوی از این تشکل ها بدون قصد تصدی گری همواره در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.

5. برنامه شما برای فعالیت های آینده چیست؟

بر اساس مطالعات و تحقیقات و البته تجارب گذشته و مشورت با بزرگان فرهنگی استان تصمیم گرفته ام در حوزه کارهای علمی و تربیتی نوجوانان ورود پیدا کرده و عمده فعالیت فرهنگی خود را معطوف به این جریان نمایم. زیرا میزان تاثیرپذیری و بازخورد مثبت را در این بازه سنی بیش از بقیه برآورد کرده و امیدواریم بتوانیم در این عرصه به پرورش نیروهای نخبه و در تراز انقلاب اسلامی همت بگماریم.

 بسیار از شما متشکریم. گلستان 24 برای شما آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

یاعلی و التماس دعا

 

ارسال نظر

  • گنبدی
    2

    ای ول به باقریان

  • ناشناس
    3

    بد نیست تقواتم ببری بالا برادر

  • شهروندگنبدی
    0

    مسئول زیرآب زنان استان گلستان رو جا انداخت

آخرین اخبار