بیکی گفت: جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، طنین سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه است.

جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، طنین سبک زندگی اسلامی در جامعه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» صبح امروز (پنجشنبه 6 آذر) در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، گفت: جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد یکی از جشنواره های هنری است که توانسته است در این سال های اخیر جای خودش را در بین رخدادهای هنر سینما باز کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نکته قابل توجهی که در این رخداد هنری به چشم می خورد این است که این جشنواره تنها برند فیلم مسجدی کشور است که با حمایت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور چهارمین سال برگزاری خودش را پشت سر می گذراند.

 

وی اظهارداشت: جای خالی این جشنواره همواره میان کانون های فرهنگی و هنری احساس شده است و نیاز جامعه دینی به این ابزار هنری حلقه مفقوده ای بود که هنرمندان متعهد مسجدی برای انسجام بخشی به هنر فیلم در کنار مساجد باید خودشان را چابک می کردند.

 

بیکی ادامه داد: سه دوره گذشته این جشنواره نشان می دهد که برنامه ریزی به گونه ای بوده است که با تمام کمبودهای اعتباری و تجربی، سیر ارتقا و رشد آماری و کیفی این جشنواره قابل قبول بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره توانسته در دوره اول با جذب 89 اثر و در دوره دوم با 872 اثر و دوره سوم با 514 اثر با فرمت ها و قالب های کمتر فیلمی نسبت به دوره قبل، رشد خوبی داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: یکی از موضوعات مهم این جشنواره موضوع ثابت و مهمی است که این جشنواره در هر چهار دوره آن را ثابت نگه داشته است، موضوع سبگ زندگی ایرانی اسلامی اگر چه یک موضوع کلی ثابت است اما عنوانی کلی و فراگیری است که موضوعات خرد و کوچک فراوانی از قبیل؛ کسب حلال و آداب معاشرت گرفته تا خانواده و فرهنگ آپارتمان نشینی را در خود جای داده است.

 

وی افزود: فلسفه انتخاب این موضوع از فرمایشات مقام معظم رهبری اقتباس شده است که ایشان بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی داشتند.

 

بیکی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این جشنواره، اداره مسجدی و مردمی آن است اگر چه اعتبارات آن از سوی ستاد کانون های مساجد کشور تامین می شود اما برنامه ریزی و اجرای آن کاملا بر عهده کانون فرهنگی و هنری طنین مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی) گرگان است.

 

وی گفت: این مسئله هم با سیاست های کلی نظام کاملا هماهنگ است و هم حمایت از کانون های مردمی است و هم موجب صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه ها می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: حمایت های معنوی از این جشنواره از سوی مسئولان از آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و استانداران استان تا نمایندگان مجلس و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سال های متمادی توانسته است باعث دلگرمی بچه های مسجد شود.

 

وی اظهارداشت: مردمی ماندن این جشنواره رمز ماندگاری و رمز رشد کیفی و کمی این جشنواره است که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

 

بیکی، از خصوصیات مهم این جشنواره را ارتباط عوامل اجرایی و مدیریتی آن با نهادهای فیلمسازی در استان و کشور، انجمن سینمای جوان تا جشنواره عمار و فیلم مدرسه برشمرد که نشان از وسعت نظر مجریان آن در کسب تجربه است.

 

وی گفت: در مباحث آموزشی و کارگاه های فیلم و استفاده از داوران و صاحب نامان هنر سینما در بحث داوری در این جشنواره نیز نباید غفلت کرد، داوران بزرگی نظیر فرهاد قائمیان و انسیه شاه حسینی که به وزانت و قوت این جشنواره کمک کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: امسال نیز جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد از امروز (پنجشنبه 6 آذر) تا (25 بهمن) با رونمایی از پوستر جشنواره توسط استاندار کار خودش را آغاز کرده است.

 

وی گفت: آیین نامه این جشنواره این فرصت را داده است که علاقمندان و فیلمسازان آثار خود را در سه بخش ویژه روستایی، بخش اصلی و کانونی به آدرس سایت جشنواره به نشانی taninfilm.ir ارسال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار