مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از شهر تاریخی استرآباد(گرگان) عنوان کرد:

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با ورود راه و شهرسازی، میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری گرگان به حوزه احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان)، جریان مولدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه بهره‌برداری از بناهای تاریخی شکل‌گرفته است.

شکل‌گیری جریان مولدی برای ورود بخش خصوصی به شهر تاریخی استرآباد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با ورود راه و شهرسازی، میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری گرگان به حوزه احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان)، جریان مولدی برای ورود بخش خصوصی به حوزه بهره‌برداری از بناهای تاریخی شکل‌گرفته است.

به گزارش گلستان ۲۴، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران چهارشنبه 24 دی‌ماه 99 در بازدید از بناهای در حال احیا و مرمت با کاربری گردشگری در شهر تاریخی استرآباد(گرگان)، گفت: شرکت بازآفرینی شهری تلاش کرد تا با ورود به مرمت و احیا بناهای تاریخی در سطح کشور، الگویی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بافت‌های تاریخی شکل‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: مرمت و احیا بناهای تاریخی و بهره‌برداری از آن با کاربری گردشگری، جاذبه‌ای برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند که باید با همکاری راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیریت شهری تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: شرکت بازآفرینی شهری آمادگی دارد تا با همکاری شهرداری در مرمت و احیا گذرهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) در قالب طرح مشخصی مشارکت کند.

زنجیره جذب گردشگر در شهر تاریخی استرآباد شکل‌گرفته است

احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این بازدید گفت: مشوق‌های تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده و ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، راه و شهرسازی و شهرداری در شهر تاریخی استرآباد( گرگان) موجب ترغیب و تشویق مالکین و سرمایه‌گذاران برای ورود به مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی شد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 بنای تاریخی با کاربری گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال در حال مرمت و احیاست.

تجری تصریح کرد: اقدامات احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان) با انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری گلستان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، راه و شهرسازی و شهرداری گرگان، با هم‌افزایی و سیاست مشترکی پیش‌رفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: زنجیره جذب گردشگر در شهر تاریخی استرآباد با تبدیل بناهای تاریخی به مراکز اقامتی و پذیرایی شکل‌گرفته و با ایجاد مراکز صنایع‌دستی و فرهنگی این زنجیره تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در این بازدید به‌منظور مرمت و احیا یکی از بناهای تاریخی برای تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی و کمک برای مرمت و احیا بناهای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) قول مساعدت و همکاری داد.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با همراهی میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از شهر تاریخی استرآباد(گرگان) بازدید کردند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار