به مناسبت هفته دفاع نمایشگاهی با عنوان یاوران انقلاب در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان برپا شد.

برپایی نمایشگاه یاوران انقلاب در سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ و تجربه تمام نشدنی برای نسل های مختلف انقلاب اسلامی است.

دکتر غلام الواری افزود: تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی با الهام از باورهای دینی در طول دفاع مقدس چهره جدیدی از غیرت ایرانی و اسلامی را به جهانیان معرفی کرده است.

 وی بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم از وجب به وجب خاک میهن اسلامی دفاع نموده و استقلال جغرافیایی و سیاسی کشور با هیچ چیز قابل معامله نیست‌. 

این مقام قضایی تصریح کرد: همه این افتخارات با فرهنگ شهادت طلبی، رشادت، مردانگی و شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.

الواری با اشاره به تاثیر دفاع مقدس بر هویت ملی و اسلامی گفت: دفاع مقدس یک حرکت یکپارچه و هماهنگ اقشار مختلف مردم برای به عقب راندن دشمن در حفظ نظام اسلامی است. 

وی تاکید کرد :  یکی از پیام های مهم مردم به جهانیان در دوران دفاع مقدس، حفظ نظام اسلامی و اعتماد به نفس و خود باوری با منشاء داخلی است. 

الواری تصریح کرد: این اعتماد به نفس و خود باوری پس از جنگ در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اثر گذاشته و دوست و دشمن را به تحسین واداشته است.

این مقام قضایی افزود: در دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم با استفاده از خلاقیتها و نوآوریهای درونی و با دست خالی به موفقیت های بسیار با ارزشی دست یافتند. 

به عقیده الواری افرادی مانند شهید حسن باقری نماد وطن دوستی و آرمان گرایی هستند. 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در ذهن ملت ایران باقی‌ بماند، تصریح کرد: نشر ارزش های دفاع مقدس به معنای تکریم ایثارگران و خانواده معظم شهدا بوده و امید و انگیزه نسل جوان را به فرهنگ شهادت تقویت می کند. 

این مقام قضایی تاکید کرد: اوج ایثار و مقاومت  در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است. 

وی بیان داشت: حفظ روحیه ایثار و شهادت کار بسیار سختی بوده و غفلت از آن خسارات جبران ناپذیری را  در پی خواهد داشت. 

به عقیده وی فرهنگ دفاع مقدس در باورهای دینی و اسلامی ریشه دارد.

الواری با بیان اینکه عوامل پیدایش نسل دفاع مقدس از دید دشمن ناپیداست، تاکید کرد: بسیاری از شعارهای دفاع مقدس که به ظاهر بسیار کوتاه و ساده جلوه می کند، مفاهیم شگفت انگیز حماسی را انتقال می دهد.

وی در ادامه گفت: جمله امام خمینی(ره) که فرمودند ما ایستاده ایم، می جنگیم، ما مرد جنگ هستیم، اما دنبال جنگ نبودیم، این جنگ یک دفاع مقدس است،  یکی از این شعارهای مهم است.

وی تصریح کرد: این شعار یکی از مبانی مهم و اساسی استمرار و قوام انقلاب اسلامی است.

این مقام قضایی تاکید کرد: همه باید به اندازه توان خود در تحقق این شعارها به میدان بیایند.

گفتنی است این نمایشگاه تا پایان هفته در سازمان قضایی نیروهای مسلح دایر می باشد.

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.36 AM (1)

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.36 AM

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.37 AM (1)

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.37 AM (2)

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.38 AM (1)

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.38 AM

WhatsApp Image 2021-09-25 at 9.54.39 AM

ارسال نظر

آخرین اخبار