به مناسبت هفته ناجا رئیس سازمان قضایی به همراه دادستان نظامی و مستشار دادگاه تجدید نظر نظامی گلستان با فرمانده انتظامی استان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس سازمان قضایی گلستان با فرمانده انتظامی استان به مناسبت هفته ناجا

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکترغلام الواری در این دیدار گفت: پلیس با ماموریت بسیار شکننده و حساس به حمایت عموم مردم و دستگاه های مختلف نیاز دارد.

رئیس سازمان قضایی استان افزود: حمایت مردم از پلیس نوعی قدردانی از زحمات کارکنان خدوم و جان بر کف ناجا محسوب می شود.           

الواری با بیان اینکه رفتار پلیس زیر ذره بین مردم است، گفت: پلیس باید در انجام ماموریت ها اقتدار داشته باشد، اما به فرموده مقام معظم رهبری اقتداری که تبدیل به ظلم شود قابل پذیرش نیست.

این مقام قضایی بیان داشت: اگر دفاع از امنیت و آرامش مردم را از وظایف پلیس برشماریم، بدون شک تخطی از قانون توسط پلیس، مایه نارضایتی مردم است.

الواری تصریح کرد: مدارای با مردم عادی و برخورد محکم و مقتدرانه با برهم زنندگان نظم جامعه باید به عنوان یک مدل صحیح رفتاری از سوی پلیس معرفی شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان مردم محور است، تصریح کرد: با این جایگاه پلیس همراه با ترک فعل مجرمانه باید از انجام هر گونه رفتار غیر اخلاقی، خودداری کند.

رئیس سازمان قضایی استان بیان داشت: اصالت پلیس ریشه در قانون دارد و انتظار به حق مردم از متولیان برقراری نظم و امنیت چیزی جز تولید و تداوم امنیت با رعایت قانون نیست. 

الواری افزود: در تولید امنیت یکی از خاسته ها و دغدغه های مهم مردم برخورد بدون اغماض پلیس با اراذل و اوباش است.

این مقام قضایی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید جسورانه فرصت هرگونه شرارت و طغیان را از اراذل و اوباش سلب نماید تا فکر ایجاد ناامنی از ذهن هنجارشکنان خارج شود.

به گفته وی مقابله با اراذل و اوباش در مراکز شهرها یکی از مهم ترین وظایف نیروی انتظامی است.

الواری با بیان اینکه سازمان قضایی نقش نظارتی بر نیروهای مسلح دارد، گفت: سازمان قضایی درمسیر تامین امنیت با نیروهای مسلح  کاملا هم سو و همراه است، اما در انجام وظایف قانونی بسیار جدی و مصمم است.

این مقام قضایی تاکید کرد: سازمان قضایی تلاش می کند با صیانت از نیروهای مسلح بواسطه اقدامات پیشگیرانه به صورت غیر مستقیم به تامین امنیت کمک کند.

وی بیان داشت: یک نیروی نظامی با عدم ارتکاب جرم می تواند در چرخه تامین امنیت نقش آفرینی کند که البته انتظار سازمان قضایی چیزی جز این نیست.

الواری تصریح کرد: طبق قانون متولی پیشگیری از وقوع جرائم نظامی سازمان قضایی است اما تاکید فرماندهان بر قانون مداری در کاهش وقوع جرائم نظامی موثر است.

سردار محمد سعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار، گفت: جانفشانی در راه انقلاب اسلامی با تقدیم تعداد زیادی شهید و جانباز از افتخارات نیروی انتظامی است.

وی افزود: مردم عادی و هر سازمانی که در تامین امنیت به نیروی انتظامی کمک می کنند در این افتخارات سهیم هستند.

دادگر تاکید کرد: سازمان قضایی یکی از این سازمان هاست که بواسطه کلاس های آگاهسازی حقوقی مستقیما بر افکار کارکنان ناجا تاثیر می گذارد.                                                                                                                                                     

وی با بیان اینکه به برنامه های پیشگیرانه سازمان قضایی اعتماد داریم، تاکید کرد: این سازمان کاملا کارشناسی شده علت وقوع جرائم را در بسترهای مختلف دنبال کرده و خنثی می کند.

دادگر تصریح کرد: روحیه همکاری نیروهای مسلح  با سازمان قضایی یک نمونه موفق درشناسایی و پیشگیری از وقوع جرائم است.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: قطعا ارتکاب جرم و تخلف از دستورالعمل ها و قوانین به هویت و جایگاه نیروی انتظامی آسیب وارد خواهد کرد.

وی گفت: پلیس در انجام ماموریت ها همواره در معرض آسیب قرار دارد که این موضوع کار و وظیفه ما را سنگین تر می کند.   

گفتنی است رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان نیز در این دیدار حضور داشت.

WhatsApp Image 2021-10-14 at 1.03.03 PM

WhatsApp Image 2021-10-11 at 11.03.42 AM

WhatsApp Image 2021-10-11 at 11.03.42 AM (1)

WhatsApp Image 2021-10-11 at 11.03.43 AM

ارسال نظر

آخرین اخبار