با حضور رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی گلستان از پروژه هوشمند سازی مرزبانی استان رونمایی شد.

رونمایی از پروژه هوشمند سازی مرزبانی گلستان با حضور مسئولین سازمان قضایی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکترغلام الواری در حاشیه این رونمایی در دیدار با فرماندهی، معاونین و رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان ضمن تبریک هفته ناجا گفت: آمادگی رزمی مرزبانی در مناطق مرزی کاملا مشهود بوده و این نیرو جایگاه خود را در مرزها کاملا تثبیت کرده است.

وی افزود: نیروهای مرزبانی به ‌عنوان لایه اول امنیتی کشور، باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشورهای همسایه داشته باشند.

الواری تصریح کرد: شهرهای مرزی در همه کشورها نسبت به دیگر شهرها از امنیت کمتری برخوردارند، اما خوشبختانه مرزهای جمهوری اسلامی از آرامش خوبی برخوردار است.

این مقام قضایی بیان داشت: اراده مستحکم نیروهای مرزبانی در دفاع از مرز و همراهی مرزنشینان با انقلاب اسلامی، مرزهای کشور را به یکی از امن ترین مرزهای جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام نعمت امنیت به عنوان یک اصل مهم و ضروری بر شمرده شده است، بیان داشت: معیار رشد و توسعه یک کشور بر پایه امنیت استوار است و بدون وجود امنیت هیچ حاکمیتی نمی تواند مسیر رشد و تعالی را طی نماید.

الواری تاکید کرد: تزلزل در مناطق مرزی پیامدهای امنیتی و اجتماعی بسیار زیادی را برای بومیان مرز در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی بیان داشت: مرز نشینان باید احساس کنند حاکمیت تمام قد در کنار آنها ایستاده و برای تامین امنیت آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مرزبانی استان عملکرد بسیار خوبی در مرزهای استان دارد، گفت: ارزیابی های به موقع و موثر از وضعیت مرزهای استان بازخورد های خوبی از سوی بومیان منطقه داشته است.

رئیس سازمان قضایی استان تاکید کرد: تجزیه و تحلیل دقیق مرزها و رصد فعالیت های همسایگان در نقاط مرزی استان تهدیدات امنیتی منطقه را به صفر رسانده است.

به گفته وی ثبات و امنیت مرزها در استان پیش از هر چیزی باعث رضایتمندی بومیان مناطق مرزی شد است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون به کارگیری سلاح توسط مرزبانان گفت: مرزبانان در مواجهه با خطر باید دقت لازم را در بکارگیری از سلاح سازمانی داشته باشند.

الواری تصریح کرد: قانون مراتب استفاده از سلاح را به صورت دقیق مشخص کرده که عدم رعایت آن می تواند برای مرزبانان مشکلاتی را ایجاد کند.

این مقام قضایی تاکید کرد: سازمان قضایی با استفاده از کارشناسان مجرب نظامی به صورت دقیق به این پرونده ها رسیدگی خواهد کرد.

** هوشمند سازی مرز اشراف اطلاعاتی مرزبانی را افزایش می دهد

سرهنگ ستاد بهنام ابراهیمی فرمانده مرزبانی استان گلستان در این مراسم هوشمند سازی مرز را تحولی بزرگ در مرزبانی دانست و گفت: با اجرای این پروژه یازده پاسگاه نقطه صفر مرزی اینچه برون به دوربین مدار بسته تجهیز و اطلاعات این دوربین ها در اتاق مانیتورینگ ستاد فرماندهی مرزبانی کشور و استان قابل رصد است.

وی افزود: هوشمند سازی مرز با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی و نظامی قدرت مرزبانان را در مقابله با هرگونه تهدید تقویت می کند.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین اشراف اطلاعاتی مرزبانی استان در انجام ماموریت ها و مبارزه با هرگونه نا امنی و بی نظمی در مرزهای استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه به برگزاری کلاس های آموزش حقوقی سازمان قضایی نیاز داریم، گفت: برگزاری این کلاس ها در کاهش وقوع جرائم کارکنان مرزبانی استان بسیار موثر است.

فرمانده مرزبانی استان تاکید کرد: آگاه بخشی نسبت به آثار منفی جرائم و مجازات ها، کارکنان را هوشیار کرده و از وقوع جرم پیشگیری می کند.

لازم به ذکر است استان گلستان 348 کیلومتر مرز خاکی و 90 کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

WhatsApp Image 2021-10-14 at 1.03.30 PM

WhatsApp Image 2021-10-14 at 1.03.31 PM

WhatsApp Image 2021-10-14 at 1.03.32 PM

ارسال نظر

آخرین اخبار