امام جمعه قازان قایه مراوه تپه:

آخوند قزل گفت: ایجاد اختلاف های قومی و مذهبی نشان از بی عقلی و جاهلیت افراد دارد.

ایجاد اختلاف قومی و مذهبی نشان از بی عقلی و جاهلیت افراد دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند ناصر محمد قزل با اشاره به آیه 64 سوره آل عمران که می فرماید "قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ" گفت: در جایی که دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی صف کشیدند و در جایی که دشمنان سعی دارند با استفاده از اسلحه تفرقه و کینه و کدورت بین اقوام ایجاد بیاندازند و باید دلسوزان و مسلمانان با هوشیاری در مقابل حربه های دشمن ایستادگی کنند وبا حفظ وحدت عزت را برای مسلمانان به ارمغان بیاورند.

وی افزود: شایسته است انسانهای ذی شعور و بی عقل به جای اینکه دست به دامن اختلافات بین اقوام و مذاهب و ادیان بپردازند، به مشترکات بپردازند و آنها را تقویت کنند تا هرچه بیشتر و بهتر میان مسلمانان الفت و برداری ایجاد کنند.

ناصر آخوند قزل گفت: زمانی که پیامبر خدا آمد، میان قبیله اوس و خزرج اختلاف شدیدی بود و کینه های گذشته و اختلافات تاریخی را اگر یاد هم می انداختند فتنه و جنگ ایجاد می شد و پیامبر (ص) آنها را از مطرح کردن چنین مسائلی برحذر می داشتند.

وی افزود: ما در این برهه از زمان باید سعی کنیم به جای دامن زدن به اختلافات و مسائلی که باعث کینه و تفرقه می شود مشترکات را بیان کنیم و به مشترکات بپردازیم.

ناصر آخوند قزل با تاکید بر اینکه، هر کس در هر لباس و شخصیتی اگر به این اختلافات دامن بیاندازد یا جاهل هستند یا اینکه نوکر دشمن است و نقشه های وهابیت و صهیونیسم را دنبال می کند، اظهار کرد: از اینکه از 1400 سال تاکنون اینقدر از اختلافات سخن گفته اند، چه نتیجه ای گرفتند، مگر اینکه شیعه را به جان سنی انداختند و یا سنی را به جان شیعه انداختند. چه نتیجه ای عاید مسلمین شد؟ غیر از اینکه اسلام تکه تکه شد و اختلاف به وجود آمد و سرزمین های اسلامی عظمت و مجد تمدن بزرگ اسلام را از دست دادند.

وی تاکید کرد: چرا باید در این برهه های حساس زمانی که تلاش جمهوری اسلامی و نظام برای اتحاد و برادری و الفت و مهربانی است دست به اینگونه سخنان ناشایست بزنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار