مدیر کل هواشناسی گلستان :

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بارش باران در گلستان از ابتدای سال زراعی در مقایسه با آمار بلند مدت ۷۵ میلیمتر کمتر شده است.


کاهش ۷۵ میلیمتری باران در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، نوربخش داداشی امروز در جلسه ستاد بحران استانداری اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های گذشته، دچار خشکسالی انباشته شده ایم و امسال هم این وضع به ویژه در مناطق زراعی بیشتر شده است.

ویبا بیان این که مراوه تپه و اینچه برون کانون گرد و غباراستان است گفت:امسال همه شهر‌های استان تحت تاثیر پدیده گرد وغبار است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان نیز در این جلسه گفت: در خرداد و تیر امسال ۵۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی استان رخ داد.

سرهنگ عیسی گل بینی مفرد گفت: شمار آتش سوزی‌ها در این مدت در استان ۲۷ درصد از پارسال بیشتر شده است.

او افزود: امسال با ایجاد ۶۲۴ کیلومتر اتش بُر و آموزش ۵ هزار همیار طبیعت در تلاشیم آتش سوزی در منابع طبیعی را به حداقل برسانیم.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان نیز در این جلسه گفت: آگاهی بخشی به مردم به خصوص در بخش صرفه جویی در مصرف آب و برق و هم چنین حفاظت از منابع طبیعی در کاهش حوادث بسیار موثر است.

رسول حسام افزود:در این فصل سال بارش‌های نقطه‌ای و رگبار پیش بینی می‌شود که دستگاه‌های مرتبط برای خدمات رسانی در هنگام بروز این بارش‌ها آمادگی کامل دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار