مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان :

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: اقدام دولت سیزدهم در تامین اعتبارات تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه فرهنگی هنری در استان قابل تقدیر است.

اقدام دولت سیزدهم در تامین اعتبارات طرح‌های نیمه‌تمام قابل تقدیر است

به گزاش خبرنگار گلستان 24، محمد رعیت ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار می شود، اظهار کرد: تاکنون مجتمع فرهنگی هنری نگین‌شهر در آزادشهر، دهه فجر سال قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در سفر دور دوم رییس جمهور هم مرحله نخست مجتمع فرهنگی هنری گالیکش بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزایش اعتبار ۱۰۰ برابری حوزه موسسه‌های فرهنگی هنری از ۶۲۰ میلیون ریال به ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، افزایش عضویت هنرمندان از هزار و ۲۰۰ نفر به ۲ هزار و ۱۲۲ نفر و رشد حدود ۱۰۰ درصدی و دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی و جذب ۷۵ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال جامعه فرهنگی هنری و حمایت از رسانه‌ها و صدور مجوز ۲۰ درصدی از ۱۵۳ به ۱۸۴ رسانه را از دیگر فعالیت‌های ۲ سال اخیر این اداره کل برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به عملکرد در حوزه سینما افزود: افزایش سالن‌های سینما در استان از ۱۴ سالن در سال ۱۳۹۹ به ۱۹ سالن در ۱۴۰۲ و رشد حدود ۳۶ درصد و اکران فیلم از ۳۱ به ۱۷۴ عنوان و رشد ۵۷۱ درصد و جمعیت تماشاگر از ۲ هزار و ۵۱۶ نفر به ۲۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر و رشد ۸ هزار و ۵۰۰ درصدی دارد.

رعیت گفت: تاکنون دولت سیزدهم اعتبارات از محل دارایی و هزینه‌ای بخش فرهنگ و هنر را در این استان نسبت به سال ۱۳۹۹ که ۲۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال بود، پنج برابر افزایش یافته است. 

، ۶۱۸ میلیارد ریال در بخش عمرانی اختصاص داده شد که نسبت به سال ۱۳۹۹، هشت برابر رشد دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار