رئیس پلیس فتا گلستان از برگشت مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب شهروندی خبر داد که اقدام به ورود به لینک آلوده ابلاغیه قضائی کرده بود.

برگشت ۲ میلیارد ریال وجه به حساب مال باخته

به گزارش گلستان24؛ سرهنگ سعید تجری گفت: در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و اعلام برداشت غیر مجاز مبلغ ۲ میلیارد ریال به واسطه ورود به لینک جعلی پیامک ابلاغیه قضائی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات کارشناسان فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان، مبلغ ذکر شده که برای خرید تجهیزات الکترونیکی به حساب‌های بانکی اشخاص دیگر انتقال یافته بود، با دستور مقام قضائی مسدود شده و به حساب مال باخته عودت داده شد.

او ادامه داد: متاسفانه علیرغم هشدار‌های پیشگیرانه و آگاهی بخش که پلیس فتا با همکاری سایر رسانه‌ها در سطح جامعه منتشر می‌نماید، باز هم شاهد آن هستیم که شهروندان با ناآگاهی وارد اینگونه لینک‌ها شده و اطلاعات بانکی و هویتی خود را در اختیار سودجویان سایبری قرار می‌دهند و این قضیه نتیجه‌ای جز به سرقت رفتن دارایی بانکی برای مردم عزیز نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از عموم شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک حتما مراتب را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم جهتکمک به شهروندان و بی نصیب ماندن سودجویان صورت پذیرد

ارسال نظر

آخرین اخبار