مدیر بیمارستان بسکی خبرداد:

مدیر بیمارستان بسکی از کسب رتبه برتر ارتقاء سلامت مادر و کودک توسط بیمارستان بسکی گنبدکاووس خبرداد.

کسب رتبه برتر ارتقاء سلامت مادر و کودک توسط بیمارستان بسکی گنبد

به گزارش گلستان24، بهناز بسکی، عصر پنجشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از طرح تحول سلامت در کشور، یکی از سیاست های دولت، کاهش زایمان به صورت سزارین بود و در این راستا از شهریور ماه، زایمان طبیعی در این بیمارستان خصوصی رایگان اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان بسکی، هم در زمینه ارتقاء سلامت مادر و کودک و هم به عنوان دوستدار ما در کل کشور انتخاب شده است.

وی گفت: برای افزایش زایمان طبیعی در این بیمارستان، اقداماتی صورت گرفت که می توان به اهدا نهال به نوزادان تازه متولد، برگزاری کلاس های آموزشی برای ماماها، اتاق اختصاصی برای مادران با اسکان حضور ماما روستا یا همراهان درجه یک اشاره کرد.

بسکی افزود: بعد از ریشه یابی، برآن شدیم در بحث فرهنگ سازی مادران باردار، جهت تشویق و ترغیب به زایمان طبیعی صورت گیرد که در این راستا ضمن برگزاری کلاس، تور بازدید از مکان های زایمان، برای مادران باردار صورت گرفت.

وی بیان کرد: رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان ما، به عنوان پایلوت در استان بود که بالطبع بعد از این جریان، دیگر بیمارستانهای خصوصی نیز این اقدام را انجام دادند.

وی افزود: در گذشته ۹۰ درصد زایمانها به صورت سزارین و فقط ده درصد طبیعی بود که توانستیم این آمار را کاهش دهیم و از سال ۹۲ تا امروز آمار زایمان طبیعی را به ۱۶ درصد افزایش دهیم.

بسکی تصریح کرد: همچنین در تیر ماه امسال ۱۶۴ زایمان طبیعی داشتیم و توانستیم آمار ۸۰ درصد زایمان سزارین را به ۶۶ درصد کاهش دهیم.

مدیر بیمارستان بسکی گفت: برآنیم برای افزایش زایمان طبیعی، زایمان بدون درد را راه اندازی کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار