مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان، گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی گرگان درحال تملک است.

بازارچه دائمی صنایع دستی گرگان درحال تملک است

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی، در نشست هماهنگی با فرمانداران و شهرداران شهرستان های غرب استان، گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی، با هماهنگی و تعامل شهرداری ها و فرمانداری ها درشهرستان های غرب و شرق استان، می توان رضایتمندی مطلوب را حاصل کرد.

وی با اشاره به درنظر گرفتن و تدارک دیدن دستورالعمل و امکان سنجی تخصصی ویژه هر شهرستان در سال آتی، بر وظیفه مندی مشخص در این ستاد تاکید کرد و افزود: در نظر است نقش شهرستان ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت ویژه و پررنگ در نظر گرفته شده و نسبت به تعریف شناسنامه هر شهرستان به صورت کتاب جامع اقدام خواهد شد.

وی درادامه به تسهیلات مناسب دربخش صنایع دستی و گردشگری روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بازارچه دائمی صنایع دستی استان در گرگان درحال تملک است و ایجاد بازارچه صنایع دستی درشهرستان آزادشهر در برنامه های بعدی قراردارد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی درغرب استان، قابلیت های شهرستان ها باید به نحوی به نمایش گذاشته شوند که پیش زمینه ذهنی از جاذبه ها ایجاد شود.

وی بر تدارک آلاچیق های متنوع از شهرستان های مختلف استان و تمرکز آنها دریک مکان ورودی در نوکنده و بندرگز اشاره داشت تا فرهنگ وسنن وصنایع دستی اقوام مختلف به نمایش درآید.

این مقام مسوول در ادامه اصلی ترین برنامه حوزه گردشگری استان ساماندهی خانه مسافران دانست و گفت: صدور پروانه فعالیت خانه مسافران در استان درحال پیگیری  است ونسبت به شناسایی آنها اقدام شده است.

وی از درنظر گرفتن کانکس راهنمای مسافران برای هدایت گردشگران به خانه مسافرهای دارای مجوز یاد کرد و افزود: کارت های تبریک و بروشورهای استانی تهیه شده و دراختیار فرمانداران و شهرداران قرار خواهد گرفت.

کریمی در پایان تقویت نمایندگی های شهرستانی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را به لحاظ فنی و ساختاری ادارات شهرستان های استان از برنامه های این اداره کل عنوان کرد تا نسبت به عملیاتی و کاربردی شدن اهداف سازمانی بیش از پیش اقدام شود./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار