سفرای هفت کشور از برج قابوس دیدن کردند

سفیر پاکستان در ایران برج قابوس در گنبد را شاهکار معماری دانست که ویژگی های معماری این برج از جمله انعکاس صوت در نقطه بخصوصی از محوطه آن را شگفت انگیز خواند.

سفیر پاکستان: برج قابوس یک شاهکار معماری است

 به گزارش گلستان24، نورمحمد جدمانی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برج قابوس در گنبدکاووس در گفت وگو با خبرنگاران همچنین گفت: ایران و پاکستان کشورهای همسایه و با فرهنگ‌های نزدیک به هم هستند و من در مدت نزدیک به دو سالی که به عنوان سفیر در ایران حضور دارم،این موضوع را بصورت محسوس ، احساس کرده ام.

 


    IMG_6013

وی با اشاره به تعامل خوب دو کشور ایران و پاکستان افزود: مردم ایران با همه مردم جهان مهربان و بسیار مهمان نواز هستند.
سفیر افغانستان نیز با ابراز خوشحالی از بازدید از برج قابوس آن را فوق العاده خواند و افزود: این برج بری زیبایی شهر و در مسیر کاروانهای تجاری آن زمان بنا شده است و یکی از بنا های بسیار بی نظیر جهان است.

IMG_5990

این سفرا که برای حضور در نهمین جشنواره فرهنگ قوام ایران زمین که از روز گذشته (سه شنبه) در استان گلستان آغازشده است به استان سفر کرده اند سفری کشورهای پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، عراق و هند هستند که از از برج قابوس، بلندترین برج آجری جهان و موزه فرش گنبد بازدید کردند.

IMG_6017
“جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برای نخستین بار در سال ۸۴ برگزار و از آن پس در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام این استان ثبت و درج شد و اکنون نهمین دوره آن برگزار می شود.
این جشنواره در فهرست رویدادهای سازمان گردشگری جهانی (unwto)نیز به ثبت رسیده و در لیست برنامه های جهانی گردشگری در درگاه اینترنتی این سازمان عنوان شده است.”(ایرنا)

IMG_6019

IMG_8487

IMG_8398

IMG_5998

IMG_8495

/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار