همگام با جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان/۱۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در دومین روز از جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین ۱۱ گروه موسیقی سنتی و محلی اجرا می‌کنند.

۱۱ گروه موسیقی سنتی در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین اجرا می‌کنند

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی در حاشیه آغاز دومین روز از جشنواره اقوام ایران زمین اظهار داشت: در دومین روز از جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین 11  گروه موسیقی از قومیت‌های مختلف کشور در محل برگزاری جشنواره به اجرای موسیقی می‌پردازند.

وی افزود: در این روز در وقت نخست گروه‌های موسیقی استان چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، محلی گلستانه ونوشه، لرستان و آذربایجان به اجرای موسیقی خود می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: در وقت دوم نیز از ساعت 20 و 30 دقیقه گروه های موسیقی تربت جام، مازندرانی، هرمزگان، کردستان و خوزستان اجرا خواهند کرد.

کریمی افزود: امروز همچنین مراسم جسن عروسی سنتی قوم سیستانی در محل برگزاری جشنواره به اجرا گذاشته می‌شود و یک زوج جوان به صورت واقعی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین مراسم نقالی مرشد میرزاعلی از مرشدان معروف کشور و بین المللی به اجرای برنامه می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 150 غرفه صنایع دستی نیز در بخش صنایع دستی جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برپا شده و در این بخش 28 استان کشور هنرهای دستی شاخص خود را به نمایش در آورده‌اند.

همچنین جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری 14 استان کشور در جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان به نمایش در آمده است.

سفرا، کارداران و مسئول 7 کشور خارجی نیز برای شرکت در این جشنواره به گرگان سفر کرده‌اند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار