در تالار فخر الدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است؛

دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به‌کار کرد.

آغاز بکار دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مراسم آغاز جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی اظهار داشت: دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

وی افزود: برگزاری 12 کارگاه آموزشی و مفهومی لباس و معرفی شغل‌های صنعت مد از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان کارگاه آموزشی الگوی جدید ایرانی و کارگاه آشنایی با عکاسی و تصویرسازی مد، کارگاه آموزشی بررسی تبلیغات و بازاریابی در مد، کارگاه آموزشی نقاشی روی پارچه و کارگاه آموزشی چرم دوزی از جمله دوره های آموزشی این جشنواره برشمرد و گفت این دوره‌ها همه روزه تا پایان جشنواره در دانشکده مائده گرگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه کاربرد مواد در طراحی و بافت پارچه در این جشنواره مطرح می‌شود، افزود: سخنرانی با موضوع سیر تکاملی نقوش منسوجات در دوره قاجار و نسبت آن با دوره قبل و بعد از اسلام و سخنرانی درباره کاربرد نمادها و نقوش اسلامی و کارگاه آموزشی دوخت سنتی از برنامه‌های جانبی جشنواره است.

وی سخنرانی درباره نظریه نو در پوشاک و تندرستی براساس مکتب طب اسلامی، سخنرانی با موضوع پوشش در هستی، هستی در پوشش و سخنرانی درباره درآمدی از نقوش سنتی در طراحی پارچه و لباس ایرانی را از دیگر موضوعات مورد بحث جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: در بخش رقابتی دوخت مانتو اجتماع و مجلسی حدود 120 اثر به نمایشگاه جشنواره راه یافته که 60 اثر توسط داوران انتخاب و به نمایش درآمد.

فضیلت افزود : 90 اثر طراحی و اتود لباس در اندازه 3A و 10 اثر در بخش علمی در قالب مقاله و پایان‌نامه با موضوع مد و لباس ایرانی و اسلامی به دبیرخانه رسیده است.

وی همچنین گفت: شرکت در همه دوره‌های آموزشی رایگان بوده و برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان می‌توانند صبح و عصر برای بازدید نمایشگاه و شرکت در جلسات سخنرانی به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند و برای شرکت در کارگاه فقط صبح‌ها در دانشکده مائده گرگان حضور یابند.

/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار