در استان گلستان روی داد؛

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت گالیکش در رابطه با برداشت های غیر مجاز سنگ در سطح شهرستان که از زمین های مزروعی انجام میگیرد ابراز نگرانی نموده و خواستار ساماندهی و نظارت بیشتر این موضوع با تعامل دستگاههای مرتبط گردید.

قطع درختان ۱۰ ساله زیتون به خاطر برداشت سنگ در گالیکش

به گزارش گلستان24؛ حسن رزاقی در این زمینه گفت: وجود هفت سنگ شکن وهمچنین شرکت های راهسازی در منطقه و کمبود بار در بستر رودخانه ازجمله عواملی است که میتواند در برداشت های غیر مجاز سنگ اززمین های مزروعی موثر باشد و جهت جلوگیری ازتخریب زمین های مرغوب کشاورزی نیاز به نظارت و بازرسی بیشتر میباشد.

وی افزود: در حال حاضر براساس گزارشات واصله مردمی متاسفانه در برخی از سنگ شکن ها در ساعات غیر اداری و شبانه اقدام به برداشت از بستر رودخانه و زمین های زراعی بدون مجوز قانونی نموده وبستر رودخانه ها را تخریب و بدون ایجاد دیواره سازی مناسب زمینه لازم برای تخریب بیشتر زمین های زراعی حاشیه رودخانه را فراهم می آورند.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت گالیکش خاطر نشان کرد: طی بازدید به عمل آمده در مورخ 12/8/94 براساس گزارش واصله در ساعت 18:30 با مراجعه به محل گزارش با هماهنگی ریس پلیس تنگراه متاسفانه از زمین زراعی که درآن درخت زیتون 10 ساله درآن قرار داشت با تخریب آن اقدام به برداشت سنگ نموده ومراتب صورتجلسه گردید.

رزاقی گفت: شهرستان گالیکش جزء اولین شهرستان استان در تعداد معادن سنگ لاشه آهکی می باشد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با تعداد 5 معدن سنگ لاشه می تواند جایگزین مناسبی برای جلوگیری از تخریب بیش ازحد زمین های زراعی گردیده و نظارت وکنترل آنها به مراتب بالاتر ودر صدتخریب طبیعت در آنها به علت انباشتگی مصالح کمتر میباشد.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت گالیکش بیان داشت: با برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی،امورآب ،بخشداران و نیروی انتظامی با انجام گشتهای ویژه درساعات شب بتوانیم در جهت کاهش تخریب ها کمک نماییم واز شهروندان دلسوز و دوست دار طبیعت نیز به خاطر گزارشات به موقع آنان تشکر و قدردانی مینمایم.

/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار