شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با انتشار یادداشتی از مرجان نازقلیچی فرماندار فقید شهرستان بندر ترکمن و از قربانیان حادثه جان گداز منا،تجلیل کرد.

یادداشت معاون رئیس جمهور برای مرجان نازقلیچی

به گزارش گلستان24،معاون رییس جمهوری در امور زنان با انتشار یادداشتی از مرجان نازقلیچی تجلیل کرد. متن کامل این یادداشت را می خوانید:
به نام و یاد خدا
دوستان سلام 
ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول به شما عزیزان چند روزی است مترصد فرصتی بودم تا در مورد سفری که به استان گلستان جهت شرکت در مراسم بزرگداشت فرماندار فقید بندر ترکمن که از جانباختگان فاجعه مناست داشتم دست به قلم شوم و دینی که این بانوی بزرگ بر گردن همه ما دارد را ادا نمایم.
این سفر از جهات مختلف سفر سختی بود، هم به لحاظ شرایط جوی و تاخیر چندین ساعته پرواز که دقیقاً به پایان مراسم رسیدیم و هم به لحاظ فقدان و عدم حضور مرجان نازقلیچی و مواجه شدن با جای خالی او که تداعی‌کننده سفر استانی سال گذشته هیئت دولت و سفر من به بندرترکمن به عنوان نماینده ویژه دولت و همراهی ایشان به عنوان سرپرست فرمانداری بود.
در سخنرانی که داشتم اشاره کردم انتصاب یک زن ترکمن اهل تسنن به عنوان سومین فرماندار زن در دولت تدبیر و امید و اولین فرماندار زن استان گلستان از سه منظر قومیت و مذهب و جنسیت حائز اهمیت و تحلیل است. اگر یکی از گزاره‌های رویکرد اعتدال را استفاده از تمام ظرفیتهای قانون اساسی و نیز تمام ظرفیتهای موجود در کشور برای تحقق توسعه متوازن و همه‌جانبه بدانیم، انتصاب وی از منظر قومیت و مذهب کاملاً منطقی، به جا و به موقع بود.
همچنین با اشاره به رأی بالای ترکمن‌ها به برنامه‌های دولت تدبیر و امید، انتخاب یک زن به عنوان فرماندار را ناشی از عزم دولت برای تزریق اعتماد به نفس به جامعه زنان دانستم و خاطرنشان کردم این انتصاب فصلی جدید از حضور سیاسی قوم ترکمن و زنان ترکمن به حساب می‌رود که به رغم نقش و مشارکت مؤثری که در اقتصاد خانواده و جامعه ترکمن دارند اما هرگز دیده نشده‌اند. هرچند این انتصاب در زمان خود با مخالفتها و هجمه‌هایی مواجه شد، اما مرجان در مصاحبه‌هایی که داشت خود به خوبی جواب همه آنها را داده است و به این موضوع تأکید می‌کند که «مدیریت جنسیت نمی‌شناسد و چرا زمانی که بخشدار بودم و به مناطق محروم رسیدگی می‌کردم زن بودنم مسئله‌ای نبود؟! حالا هم با عملکرد خود ثابت خواهم کرد در مدیریت زنان از مردان کم ندارند.» و در واقع بهترین پاسخ به انتقادات و مخالفت‌ها عملکرد مثبت و پیگیرانه وی بود که الان زبانزد خاص و عام است و امروز به جز مردم ترکمن‌صحرا تمام مردم ایران داغدار وی هستند، چرا که او نماد زن ترکمن و نماد زن ایرانی و نماد یک مدیر موفق و مردمی و خدوم است و می‌تواند الهام‌بخش نسل جوان و به ویژه دخترانمان برای آینده باشد.
سخت‌ترین قسمت سفر زمانی بود که در محل کار او که سال گذشته با حضور خودش شورای اداری را تشکیل داده بودیم حاضر شدم و بر سجاده اش نماز گزاردم. آخرین بار او را در مراسم افطاری زنان فعال با رییس‌جمهور و با همان پوشش سنتی زیبا و وقارآمیز ترکمنی دیده بودم و بعدش هم قبل از سفر حج پیامک خداحافظی و حلالیت طلبیدنش را دریافت کرده بودم.
بعد از مراسم در جمع خانواده داغدارش حاضر شدم و مراتب همدردی خودم را با مادر و خواهران و برادر و همسرش ابراز کردم. مرجان همیشه قدردان همراهی همسر و خانواده همسرش در دوران فعالیت‌های اجتماعی و سیاسیش بود و من هم در سخنرانی خودم مراتب سپاس خودم را نثارشان کردم.
در پایان سخنانم او را مصداق آیه شریفه «ان الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها» دانستم. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.

/برنا

c_300_250_16777215_10_images_603026.jpg

 

ارسال نظر

آخرین اخبار