مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: خانه زیورآلات شهرستان گنبدکاووس در ۳ ماهه ابتدایی سال آینده افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

خانه زیورآلات گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24،ابراهیم کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز تخصصی رامیان اظهار داشت: همزمان با خانه زیورآلات گنبدکاووس خانه نساجی شهر گرگان نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: خانه ابریشم مینودشت نیز در سه ماهه ابتدای سال 95 راه‌اندازی می‌شود که پس‌ازآن هنرمندان شهری و روستایی می‌توانند وارد بخش تولید شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به مرکز تخصصی ابریشم شهرستان رامیان تصریح کرد: این مرکز با همکاری جهاد کشاورزی استان گلستان با مساحت 180 مترمربعی و اشتغال‌زایی 30 نفر راه‌اندازی شده است.

کریمی گفت: در این مرکز همه اقدامات مانند رنگرزی، نخ‌ریسی، طراحی و تولید ابریشم انجام می‌شود.

به گفته وی، در این مرکز انسجام‌بخشی و ظرفیت‌سازی ابریشم انجام می‌شود و در حوزه صنایع‌دستی می‌توان اشتغال‌زایی بیشتر و سریع‌تری ایجاد کرد و به درآمد پایدار رسید.

کریمی افزود: با ورود هنرمندان و صنعتگران روستایی به بخش تولید صنایع‌دستی، قابلیت‌های صنایع‌دستی بروز کرده و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها بازدید کنند که در انتها درآمدزایی و اشتغال‌زایی بیشتر را در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه به‌روزرسانی صنایع‌دستی و طراحی برای همه سلایق در صنایع‌دستی مختلف باید موردتوجه قرار گیرد گفت: در نظر داریم این مراکز را در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی کنیم.

کریمی با اشاره به ثبت ملی کاخ رامیان گفت: این کاخ دارای قدمتی تاریخی است که تبدیل به باغ‌موزه می‌شود و مطالعات ژئوپارک قلعه میران رامیان نیز آغازشده است.

منبع:تسینم

ارسال نظر

آخرین اخبار