رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 15گمیشان به تبیین 8 مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان پرداخت.

اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان گمیشان

به گزارش گلستان 24، ایوب کسلخه  ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گمیشان  گفتاجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان در مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی در خصوص اجرای مرحله اول طرح مذکور گفتدر مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش های مهارتی روستاییان و با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی  برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد.

 

 کسلخه اظهار داشتمرحله دوم اجرای طرح مذکور، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان سنجی های صورت گرفته با توجه به امکانات و ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، نیازهای آموزشی  به منظور برنامه ریزی، الویت بندی می شوند.

وی در ادامه افزودبا توجه به شرایط منطقه ای و امکانات موجود روش  های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در قالب آموزش های سیار و ثابت ارائه می شود.

کسلخه ادامه داد: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییاناست.

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گمیشان افزوددر این مرحله استانداردهای آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه، بازنگری می شوند.

وی افزودهمچنین منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه، بروشور، سی دی تدوین و در اختیار مهارت آموزان قرار داده می شود.

 کسلخه در خصوص مرحله چهارم اجرای طرح مذکور که جذب، تربیت و یا تامین مربی است، اظهار داشتدر این مرحله تربیت مربی بومی آموزش فنی و حرفه ای و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت مربیان با هدف بکارگیری مربیان نخبه و برجسته  بویژه با استفاده از ظرفیت های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان در دستور کار می باشد.

 

وی افزودآماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدی اجرای طرح مذکوراست که براساس نتایج نیازسنجی وامکان سنجی ای صورت گرفته، تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزشی انجام می شود.
 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گمیشان در ادامه گفتمشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییاناست .

وی تصریح کردسیستم مشاوره آموزشی، مراجعه کنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمایی، استعدادیابی  و  نگاه به آینده شغلی در بهترین انتخاب کمک می کند.

 کسلخه افزودثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدایت آموزشی مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

وی بیان داشت: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کارآموزان در پایان دوره آموزشی با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به قبول شدگان، مرحله هفتم اجرای طرح مذکور است.

رییس فنی و حرفه ای  در خاتمه اعلام کرددر مرحله آخر، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه های مرتبط در راستای بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان صورت می گیرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار