در روزهای 12 و 13 فروردین ماه انجام می‎شود

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‎های کشور، از ساعت 6 صبح تا 22 روزهای 12 و 13 فروردین ماه، تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای گلوگاه، گرگان، جنگل گلستان و چمن بید ممنوع است.

ممنوعیت تردد انواع کامیون در محورهای گلوگاه، گرگان و جنگل گلستان

به گزارش گلستان24 به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در نخستین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در سال 1395 در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری گلستان با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی و روز طبیعت، اظهار کرد: با تمام توان و ظرفیت برای موج دوم سفرها و ارائه خدمات موثر و کارا به هم استانی‎ها و مسافران نوروزی آماده هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر اقدامات و برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در طرح راهداری نوروزی، با استقرار ماشین‎آلات سنگین و نیمه سنگین در مناطق حساس و مستعد بارش برف و وقوع سیلاب، به راهداران و ادارات تابعه شهرستانی آماده‎باش داده شده تا در صورت نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع سیلاب اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عملکرد طرح راهداری نوروزی را تا به امروز موفقیت‎آمیز خواند و گفت: براساس ارزیابی‎های به عمل آمده تاکنون مشکلی در اجرای طرح دیده نشده و این طرح به نحو احسن و با حضور با قوت راهداران در طول راه‎های استان در حال اجراست.

مبارک‎قدم اظهارداشت: از زمان اجرای طرح راهداری نوروزی تاکنون و با وجود ناپایدار بودن شرایط جوی، هیچ راهی مسدود نشده و تردد در سطح جاده‎ها نیمه سنگین اما روان بوده است.

وی گفت: گزارش نشدن شکایت مکتوب و تلفنی به اداره کل، بیانگر رضایت مردم و مسئولان از روند اجرای طرح راهداری راه و شهرسازی است.

مبارک‌قدم با اشاره به اینکه از زمان شروع مسافرت‎های نوروزی تاکنون 20 هزار تماس تلفنی با تلفن گویای 141 برای دریافت اطلاعات راه‎ها، وضعیت هوا و اطلاعات سفر برقرار شده است، به رانندگان تاکید کرد که برقراری تماس با این تلفن و سامانه پیامکی 1000141 سفری ایمن و آرام را برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: مرکز مدیریت راه‎های استان به شماره 5-01732223131 در طول شبانه‎روز و به صورت لحظه‌ای آخرین اطلاعات و شرایط جوی حاکم بر راه‎ها را به مسافران اعلام می‎کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آخرین روزهای تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و افزایش ترافیک‎های محلی و عبوری در محورها به خصوص محورهای منتهی به تفرجگاه‎ها از تمام دستگاه‎های حاضر در ستاد خدمات سفر خواست با تمام توان و با افزایش ظرفیت‎ها در این مقطع وارد عمل شوند.

وی افزود: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‎های کشور، از ساعت شش صبح الی 22 شب روزهای 12 و 13 فروردین ماه، تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای گلوگاه، گرگان، جنگل گلستان و چمن بید ممنوع است.

بزرگترین رزمایش سازمان‎های امدادی و خدماتی در تعطیلات نوروزی اتفاق می‌افتد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: محورهای گردشگری و پرتردد استان نظیر درازنو در کردکوی، توسکستان ـ چهارباغ در گرگان، دهنه محمدآباد و زرین گل علی‎آبادکتول، محور رامیان ـ اولنگ و فارسیان در گالیکش، دوزین و تنگه چهل چای در مینودشت، اسکله بندرترکمن، محور پارک ملی جنگل گلستان و محور خالد نبی در شهرستان کلاله با حجم ترافیک بالایی در این روزها روبرو می‎شوند که رعایت نکات ایمنی و همکاری با ماموران راهداری و پلیس راه در روان و ایمن کردن تردد در آنها بسیار موثر خواهد بود.

وی، برقراری ایمنی ترافیک را مقوله‎ای مهم در این ایام تلقی کرد و گفت: پوشش خدمات‎دهی به تمام محورهای پرتردد استان در فراهم کردن این مساله بسیار موثر خواهد بود.

فرمانده پلیس راه گلستان نیز گفت: بزرگترین رزمایش سازمان‎های امدادی و خدماتی در تعطیلات نوروزی اتفاق می‌افتد.

علی عبدی مهمترین دلایل تصادفات در حوزه راه‎های استان را، عدم توجه به فاصله طولی و عرضی و عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی دانست.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم را در طول مسیر رعایت کنند.

در ادامه جلسه، دیگر دستگاه‎های عضو کمیسیون به بیان اقدامات و برنامه‎ریزی‎های در دست اقدام دستگاه تابعه برای خدمات‎دهی هرچه بهتر به مسافران نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات پرداختند.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار