در حالیکه بسیاری از مردم از شهردار گنبدکاووس به دلیل توسعه متوازن شهر بدون نگاه‎های قومیتی تقدیر می‎کنند، شورای اسلامی این شهر درصدد استیضاح عبدالمجید قزلجه برآمده است.

شهردار گنبدکاووس از جهاد تا استیضاح!

به گزارش گلستان24، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در گنبدکاووس در سال 1392 با رنگ و بوی دیگری برگزار شد و پس از آنکه در دوره قبل که 6 سال به طول انجامید مردم نارضایتی‎هایی از روند توسعه شهر داشتند در این دوره ترکیب یک دست 11 نفره شورا که همان لیست آغزی برلیک بزرگان ترکمن بود بر مسند شورا تکیه زد.

شهردار گنبدکاووس

شورایی که از همان ابتدا با شعار توسعه همه‌جانبه و کار مضاعف کار خود را آغاز کرد و با انتخاب مرد پرکار و بی‎حاشیه گنبدکاووس یعنی عبدالمجید قزلجه نشان داد به دور از جنجال‎های سیاسی به دنبال توسعه و رشد شهر است.

با حضور قزلجه در مسند شهرداری گنبدکاووس با رویکردی فرا قومیتی و فرا جناحی و روحیه‎ای جهادی خدمات شایسته و اتفاقات مثبت بسیاری از جمله ایجاد پارکینگ‎های متعدد شهری، احداث بیش از 20 پارک محله‎ای، احداث و رونمایی از المان شهدای گمنام، احداث و بازسازی چندین بوستان، راه‎اندازی زمین‎های فوتبال کوچک در محلات و زیباسازی شهر، احداث غسالخانه مرکزی در امامزاده یحیی بن زید(ع)، ایجاد بولوار شهدای منا و بسیاری از اتفاقات مثبت دیگر رخ داد که برای مردم بسیار ارزشمند بود و باعث شد در دیدارهای مردمی و جلسات متعدد نیز از وی قدردانی‎های بسیاری به عمل آمد.

اما چند صباحی است از صحن شورای شهر گنبدکاووس زمزمه‎های استیضاح شهردار به گوش می‎رسد و با وجود اینکه این مسائل از حقوق طبیعی و قانونی شورای شهر است اما موجی از نگرانی و ناراحتی را در مردم این شهر به وجود آورده است.

شورای شهر با طرح 15 سوال از شهردار به وی 10 روز فرصت داد تا در صحن علنی شورای شهر به سوالات پاسخ بگوید اما پس از توضیحات شهردار به سوالات در روزهای انتهایی مهلت مقرر تنها یک عضو از 11 عضو این شورا از این پاسخ‎ها قانع شد و رسما استیضاح شهردار کلید خورد.

* با انتخاب شهردار جدید به توسعه شهر شتاب بیشتری ببخشیم

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگاران مهم‎ترین عامل طرح سؤال و استیضاح شهردار را عدم تعامل وی با اعضای شورا و عدم توجه به تذکرات این شورا دانست و افزود: باید با جایگزینی شهردار و انتخاب شهردار جدید به روند توسعه شهر شتاب بیشتری ببخشیم.

علی پورمندی همچنین با انتقاد از برخورد نامناسب شهردار با اعضای شورای شهر و عدم اجرای مصوبات این شورا خاطرنشان کرد: در چارچوب قانون و اختیارات شورا طرح سوال از شهردار اعلام وصول شد و پس از استماع توضیحات ایشان تنها یک نفر از اعضا از پاسخ‎های وی قانع شد که با این احتساب استیضاح ایشان به صورت قانونی در جلسات بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با مهم دانستن نقش شوراها و شهرداری در توسعه شهر اذعان کرد: بنده و همکارانم در شورای شهر تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با پرهیز از نگاههای غیر کاری تنها با نگاه به منافع مردم و شهر بهترین تصمیم را گرفته و در نهایت در پیشگاه خدا و مردم رو سفید باشیم.

* در صورت عزل به دیوان عدالت اداری شکایت می‎کنم

شهردار گنبدکاووس نیز که پس از جلسه شورای شهر سکوت خود را نشکسته است در این جلسه با اعتراض به روند قانونی طرح سوال گفت: اینکه قبل از طرح شفاهی و کتبی سوال از شهردار این سؤالات رسانه‎ای می‎شود خلاف قانون است و از این بابت شورا در ابلاغ این سؤالات تخلف کرده است.

عبدالمجید قزلجه با بیان اینکه در صورت عزل وی توسط شورای شهر به دیوان عدالت اداری به دلیل تخلف قانونی شکایت خواهد کرد، افزود: امیدواریم این مسائل کاری در فضایی صمیمانه و منطقی حل شود و حاشیه‎های رخ داده به سرعت پایان گرفته تا مردم نیز از نگرانی نسبت به وضعیت شهرداری خارج شوند.

* استیضاح شهردار نباید به عنوان اختلاف یا موضوعات حاشیه‎ای قلمداد شود

عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با اشاره به اینکه پرسیدن سؤال از شهردار در همه جای کشور یک مسأله عادی و طبیعی است، افزود: نباید طرح سؤال و استیضاح را که به منظور پیشرفت کار و در چارچوب اختیارات قانونی اعضای شورای شهر است به عنوان یک اختلاف یا موضوعات حاشیه‎ای مطرح کرد.

عبدالحمید امینی با تاکید بر اینکه هدف ما از طرح سوال ادامه روند خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب و پیشرفت شهر است، ادامه داد: بدون شک اعضای شورای شهر بر اساس تعهدی که به مردم شریف گنبدکاووس کرده‎اند جز برای توسعه و آبادانی شهر تلاش نخواهند کرد.

وی که نماینده مردم استان گلستان در شورای عالی استان‎ها نیز هست، تصریح کرد: امیدواریم در نهایت هر تصمیمی که اتخاذ می‎شود در فضایی صمیمی و دوستانه و با تمکین به قانون موجب شادمانی مردم شهر گنبدکاووس و رشد همه جانبه شهر در ابعاد مختلف شود.

* وضعیت شهر در حوزه خدمات شهرداری بسیار بهتر شده است

یکی از شهروندان گنبدی در گرگان با اشاره به رضایتمندی عمومی مردم از اقدامات شهردار گنبدکاووس در طی سه سال گذشته اظهار کرد: وقتی شرایط را با سال‎های گذشته مقایسه می‎کنیم در عین اینکه گلایه‎هایی نیز هست اما وضعیت شهر در حوزه خدمات شهرداری بسیار بهتر شده است.

علی قره داغی با بیان اینکه شنیده‎ایم رتبه شهرداری گنبدکاووس نیز در زمان حضور قزلجه افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در طول دوره مسؤولیت ایشان چندین جلسه پرسش و پاسخ با جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی برگزار شد که در گذشته کم سابقه بوده است.

* موانعی برای اجرای کارهای بزرگ وجود دارد

یکی دیگر از شهروندان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه نباید شهر گنبدکاووس را با محدودیت‎های اعتباراتی که دارد با شهرهای بزرگ مقایسه کرد، اضافه کرد: هرچند ما هم انتظار داریم شهردارمان همچون شهردار گرگان و شهرهای بزرگ اقدامات بزرگ و ساختاری انجام دهد اما به نظر می‎رسد موانعی برای اجرای کارهای بزرگ هست که باید شورای شهر به وی کمک کند نه اینکه مدام و هر از چندگاهی با تهدید به استیضاح او را وارد حاشیه کنند.

آنه محمد پقه با اشاره به اینکه قزلجه انتخاب خود اعضای شوراست، گفت: امیدواریم اختلافات بوجود آمده همگی بر سر مسائل کاری و برای رشد شهر باشد نه مسائل شخصی و انفرادی، زیرا از شورای یکدست و منظم امروزی انتظار می‎رود با ارائه طرح و پیشنهادات مناسب شهردار را به سمت اهداف مورد نظر سوق دهد.

گفتنی است اعضای شورای مرکزی مجموعه فرهنگی فاطمیون نیز در ماه گذشته در نشست مشترکی با شهردار گنبدکاووس از وی به دلیل تلاش برای توسعه متوازن و عادلانه مناطق این شهر و کمک به تشکل‌های خودجوش فرهنگی و مومن و همچنین فضاسازی متناسب با ایام در سطح شهر تشکر و قدردانی کردند که نمونه ای از اقبال عمومی مردم نسبت به اقدامات وی است.

بدون تردید آرامش و تمرکز کاری برای پیشرفت گنبدکاووس در آینده تنها راه حل منطقی است و در نهایت امیدواریم آنچه به عنوان خروجی جلسه استیضاح شهردار گنبدکاووس بیرون خواهد آمد به نفع مردم این شهر و توسعه، رشد و آبادانی گنبدکاووس به عنوان دومین شهر بزرگ و مهم استان گلستان باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار