حضور هنرمندانه ‌مردم در فینال پایانی

دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلش شورای اسلامی تکلیف ۸ نامزد در ۳ حوزه انتخابی استان گلستان، ۱۰ اردیبهشت ماه برای ورود به بهارستان مشخص می‌شود.

رقابت ۸ نامزد انتخاباتی در گلستان برای ۴ صندلی سبز در بهارستان

به گزارش گلستان24،هفتم اسفندماه 94 دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و انتخابات در 3 حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، بندرگز، کردکوی، گمیشان و بندرترکمن و کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه به دور دوم کشیده شد.

جمعه 10 اردیبهشت ماه در دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 8 نامزد در 3 حوزه انتخابی به رقابت می‌پردازند.

در این دوره از انتخابات 3 نامزد اصلاح‌طلب و 2 نامزد از اصولگرایان و 3 نامزد مستقل دوشادوش یکدیگر به رقابت می‌پردازند که روز جمعه تکلیف 4 صندلی سبز دیگر بهارستان برای استان گلستان روشن می‌شود.

حضور گسترده مردم و انتخاب آگاهانه آن‌ها تکلیف 4 صندلی‌ سبز استان گلستان در مجلس را مشخص می‌کند و همه منتظر آن هستند که ببینند 4 کرسی باقی‌مانده به کدام جناح سیاسی می‌رسد.

مشارکت بالای مردم استان گلستان در مرحله نخست انتخابات مجلس دهم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان میزان مشارکت مردم استان گلستان در انتخابات 7 اسفند را 80.39 درصد اعلام کرد و گفت: براساس آمارهای ارائه شده، گلستان بیشترین میزان مشارکت را در میان همه استان‌های کشور داشته است.

علی اصغر طهماسبی افزود: 7 اسفند یک پدیده سیاسی در تاریخ ایران بود و همه شاهد احیای دوباره اعتماد مردم بودیم.

وی ادامه داد: با حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند یک زلزله سیاسی در کشور به وقوع پیوست و مردم هنرمندانه فضای جدیدی را در عرصه سیاسی کشور خلق کردند.

طهماسبی تصریح کرد: اهمیت انتخابات در مرحله دوم بمانند مرحله اول بسیار بالاست و به دلیل محدودیت تعداد کاندیداها و تخلفات احتمالی، باید فضا به گونه ای رصد شود که حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: از 7 کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی، سرنوشت 3 حوزه مشخص شده است و نمایندگان آنها در مرحله نخستبه مجلس شورای اسلامی راه یافته اند اما در 3 حوزه (گرگان و آق قلا)، (کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان) و (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه) که شامل 10 شهرستان استان می‌شود، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده و 4 نماینده دیگر استان پس از اخذ آراء در مرحله دوم مشخص خواهند شد.

استقرار 864 صندوق اخذ رأی در 10 شهرستان استان در مرحله دوم

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: دومین مرحله از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 3 حوزه انتخابیه استان و 864 حوزه اخذ رأی برگزار خواهد شد.

طهماسبی افزود: در مرحله دوم انتخابات آندسته از افرادی که در مرحله اول انتخابات رأی نداده باشند می توانند در هر حوزه انتخابیه ای رأی خود را به صندوق بیاندازند اما آندسته از افرادی که در مرحله نخست رأی داده باشند تنها مجاز به رأی دادن در همان حوزه انتخابیه هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: کنترل مهر شناسنامه‌ها مسئله‌ای است که باید مورد اهتمام جدی مسئولین و کاربران حاضر در شعب اخذ رأی قرار داشته باشد تا خدای نکرده سوء استفاده ای صورت نگیرد.

آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در مرحله دوم در گلستان وجود دارد

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم در 10 اردیبهشت ماه وجود دارد.

حسن کاغذلو اظهار داشت: پیش‌بینی لازم برای تعرفه رأی یک نفره و دونفره و همچنین دیگر ملزومات انتخابات، انجام شده است.

دبیر ستاد انتخابات گلستان اظهار کرد: ستاد انتخابات استان آمادگی کامل را برای برگزاری یک انتخاب سالم با مشارکت گسترده داشته و هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در این راستا نداریم.

12 هزار نفر مسئولیت برگزاری مرحله دوم انتخابات در گلستان را برعهده دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان، 12 هزار کاربر، بازرس، نماینده فرماندار، نیروهای انتظامی و غیره مسئولیت برگزاری انتخابات را به عهده خواهند داشت.

طهماسبی اظهار داشت: به منظور ایجاد شفاف سازی، ما از همه کاندیداها خواستیم تا در تمام شعب اخذ رأی نماینده داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تأکید کرد: افرادی که در مرحله نخست در حوزه انتخابیه خود رأی داده باشند و نتیجه انتخابات آن حوزه در همان مرحله اول مشخص شده باشد، نمی‌توانند در حوزه انتخابیه دیگری رأی دهند.

استان گلستان دارای 6 حوزه انتخابیه و 7 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار